فروش طلاهای تقلبی به طلافروشی ها

دو نفر که اقدام به فروش طلاهای تقلبی به مغازه های طلافروشی سطح شهر تهران به ویژه در منطقه جنوب و جنوب شرق تهران کرده بودند، توسط مأموران کلانتری 114 غیاثی دستگیر شدند.

به گزارش ایگاه خبری پلیس، در مورخه 16/09/1390 مأموران کلانتری 114 غیاثی از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان دستگیری دو نفر در یک طلافروشی در میدان خراسان قرار گرفتند .

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد دو جوان دستگیر شده ، تبعه افغانستان بوده و قصد داشتند تا با استفاده از فاکتور جعلی اقدام به فروش یک رشته طلای تقلبی نمایند

پرونده در پایگاه ششم
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور آقای فرخاکفر ، دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 14 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات طلافروش
با آغاز تحقیقات در پایگاه ششم آگاهی ، شاکی پرونده ( صاحب طلافروشی میدان خراسان ) که با کمک همکاران خود این دو جوان را دستگیر کرده بود ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " در مورخه 16/09/1390 در داخل طلافروشی در حال مرتب کردن ویترین مغازه بودم که ناگهان این دو جوان وارد مغازه شده و با نشان دادن یک رشته زنجیر و فاکتور خرید طلا عنوان کردند که قصد فروش طلا دارند . در نگاه اول به هیچ عنوان تقلبی بودن زنجیر قابل تشخیص نبود ؛ طبق عادت همیشگی ، زنجیر طلا را امتحان کرده و متوجه شدم تعداد زیادی از بندهای زنجیر از جنس طلا نیست و این در حالی بود که آن دو جوان داشتند که زنجیر را از یک طلافروشی خریداری کرده اند ؛به آرامی موضوع را با همکارم در میان گذاشته و او نیز از مغازه خارج شد تا از کسبه ی محل کمک گرفته و با پلیس نیز تماس بگیرد ؛ بعد از آن و با کمک کسبه آنها را در داخل مغازه دستگیر و به مأموران کلانتری تحویل دادیم " .

اعتراف به فروش طلاهای تقلبی
دو متهم دستگیر شده به اسامی "صادق . د" ( 24 ساله ) و "داوود . ر" ( 25 ساله ) در اعترافات خود به کارآگاهان عنوان کردند که از چندی پیش و به پیشنهاد یکی از همسایگان محل سکونتشان در خیابان شوش شرقی ـ چهارراه شهرزاد به هویت "علی اکبر . ر" ( 40 ساله ) اقدام به فروش طلای تقلبی به طلافروشی ها کرده اند .

با معرفی "علی اکبر . ر" به عنوان تهیه کننده طلاهای تقلبی ، کارآگاهان پایگاه ششم وی را به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار که علاوه بر دیگر جرایم ارتکابی ، در سه نوبت نیز توسط کارآگاهان پایگاه ششم به اتهام کلاهبرداری و فروش سکه های تقلبی دستگیر شده ، مورد شناسایی قرار داده و با توجه به اطلاعات موجود و بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از دو متهم پرونده ، متهم "علی اکبر . ر" را در مورخه 30/09/1390 در میدان خراسان دستگیر و به پایگاه ششم منتقل کردند .

شناسایی دو مالباخته دیگر :
کارآگاهان پایگاه ششم در ادامه تحقیقات ، با بررسی پرونده های مشابه موفق به شناسایی دو طلافروشی در منطقه جنوب شرق تهران شدند که متهمان به همین شیوه و زمانیکه تنها شاگرد طلافروشی در مغازه حضور داشته ، اقدام به فروش طلاهای تقلبی با استفاده از فاکتور خرید مجعول ، کرده بودند .

با شناسایی این دو طلافروشی و دعوت از مالباختگان جهت شناسایی متهمان ، شاگردان طلافروشی ها با مراجعه به پایگاه ششم پلیس آگاهی ، هر دو متهم جوان را به عنوان فروشندگان طلاهای تقلبی مورد شناسایی قرار داده و متهمان نیز پس از مواجهه حضوری به ناچار لب به اعتراف گشودند .
سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، ضمن اعلام خبر انتشار بدون پوشش چهره دو متهم پرونده گفت : " با توجه به شیوه و شگرد متهمان در فروش طلای تقلبی که از مصادیق جرم کلاهبرداری محسوب و همچنین احتمال افزایش تعداد مالباختگانی که به شیوه های مشابه مورد کلاهبرداری قرار گرفته باشند ، دستور انتشار بدون پوشش چهره دو متهم پرونده که اقدام به فروش طلاهای تقلبی به مغازه های طلافروشی سطح شهر تهران بویژه در منطقه جنوب و جنوب شرق تهران کرده اند ، از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شده اند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایت خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نبرد شمالی ، انتهای کوچه شهید بیدی مراجعه نمایند " .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

92  ⁄  23  =