طلا ۱۵۶۷ دلار در هر انس/پیش بین افزایش قیمت در هفته های اول ۲۰۱۲

قیمت هر انس طلا در زمان تهیه گزارش در مرز 11567 دلار قرار داشت و پیش بین های کیتکو نیز نشان میدهد قیمت طلا در هفته های اول 2012 افزایش خواهد یافت.از سوی دیگر خرید عمده چینی ها در زمانی که قیمت به 1520 دلار در هر انس طلا رسید نشان دهنده افزایش تقاضا برای طلا در سال 2012 است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اسدی نیا نوشت:روز جمعه آخرین روز معاملات بازارهای جهانی از جمله طلا در سال 2011 به پایان رسید در حالی که در این سال  قیمت طلا 10درصد، شاخص داوجونز بورس امریکا 5.5درصد و قیمت نفت 13.5درصد افزایش یافتند.
 دیروز در قیمتهای حدود 1522 دلار، خریداران چینی به بازار طلا هجوم آوردند و با خریدهای سنگین خود، قیمت هر اونس طلا را تا 1580 دلار بالا بردند. به اعتقاد من، چینیها باهوش ترین و مقتدرترین خریداران در بازار طلا هستند و در مواقع زیرکانه ایی وارد بازار شده و در مدت کوتاهی، سود کلانی در این بازار می برند.

پیش بینی کیتکو
نتیجه نظرسنجی سایت کیتکو 74درصد به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رای داده است: لینک نظرسنجی
 استرلینگ اسمیت از تریدرهای بازار طلا معتقد است که در اوایل سال 2012 طلا می تواند تا محدوده 1600 دلار افزایش یابد ولی سپس این هیجان به اتمام خواهد رسید و ما دوباره شاهد قیمتهای 1500 تا 1550 دلار برای هر اونس طلا خواهیم بود.
به اعتقاد من باید قیمت طلا بالای 1625 دلار تثبیت شود تا روند افزایش قیمت قوی شود.

آسیایی ها منجی بازار

در همین حال طلا به نقل از  خبرگزاری رویترز نوشت:سرمایه داران آسیایی به دنبال موقعیتی طلایی برای خرید این فلز ارزشمند بودند که در نهایت وقتی دیدند که طلا با این سطح از کاهش رو به رو شده است آن را مورد خریداری و حمایت قرار دادند که این موضوع در نهایت منجر به افزایش بهای این فلز ارزشمند در روز جمعه شد.

در روز جمعه طلا در تحویل فوری با 1.5 درصد افزایش به 1563 دلار و 50 سنت با اعلام ساعت 7:30 به وقت لندن رسید که این موضوع آنچنان نتوانست کاهشی که این فلز ارزشمند در این ماه که به میزان 2.9 درصد می باشد را جبران کرده باشد.

بررسی های تکنیکال حاکی از این موضوع می باشند که احتمالا طلا در روز جمعه حتی به 1588 دلار در هر اونس هم می رسد و کار خود را در سال 2011 با این بها به پایان می رساند.

اما نگرانی ها در مورد بحران بدهی ها در اروپا همچنان ادامه دارد و همین امر سبب شده است که کارشناسان آینده ی خوبی برای فلز طلا حتی با شروع سال 2012 هم متصور نباشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  3