آغاز فصل جدید در پرونده فساد بانکی

خنگوی قوه قضائیه با اشاره به ابعاد فساد بانکی اخیر گفت: از ابتدا دو کار می شد انجام داد اول اینکه بدون رسیدگی همه جانبه به ابعاد این پرونده ، آن را سریع جمع کنیم و به دادگاه بدهیم که این شدنی بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در نشست خبری افزود: واقعیت این بود که اگر ما به سرعت به این پرونده  رسیدگی می کردیم ممکن بود برخی ابعاد آن پنهان می ماند و در این صورت ما با گوشه ای از این فساد برخورد می کردیم.
وی ادامه داد: به همین علت ضمن اینکه افکارعمومی می طلبد هرچه زودتر این پرونده دادگاهی شود اما ما می خواهیم سرعت و دقت و رسیدگی همه جانبه را توام کنیم و این موضوع زمان می برد.
محسنی اژه ای گفت: بخشی از کارها به کارشناسی نیاز دارد ، می توان بدون کارشناسی پرونده را از سر خود باز کنیم و به دادگاه بدهیم اما فایده ای ندارد و ما نمی خواهیم این پرونده را از سر خود باز کنیم و توپ را از دادسرا به زمین دادگاه بیندازیم.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: در این صورت دادگاه نقایصی از پرونده می گیرد و آن را دوباره به دادسرا برمی گرداند که این موضوع زمان رسیدگی را دوچندان می کند.
وی گفت: تا جایی که می شود کارهایی را در این پرونده انجام می دهیم تا مشکلات بعدی در دادگاه به وجود نیاید.
محسنی اژه ای افزود: برخی متهمان اصلی این پرونده با کمال تاسف هیچ حرفی نمی زدند و هر قدر سند قطعی و غیرقابل انکار جلوی آنها می گذاشتیم آنها توضیح نمی دادند و این کار را بسیار مشکل می کرد.
وی ادامه داد: ما باید با ردیابی حساب ها و تحقیقات میدانی ابعاد این پرونده را روشن می کردیم.
محسنی اژه ای گفت: همه می دانیم سه هزار میلیارد تومان عدد بزرگی است و نمی شود بدون شبکه و ارتباطات به این میزان تخلف کرد .
وی افزود: اتفاق خوبی که اخیرا رخ داد این بود که حدود10 روز پیش  بالاخره یکی از این افراد حرف زد.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: تقریبا پنج شنبه دو هفته قبل خبر دادند که یکی از این افراد گفته است مدارکی را از این جریان به فلان جا بردیم و مخفی کردیم.
محسنی اژه ای افزود: ما این حدس را می زدیم که آنها اطلاعات محرمانه و یا به قول معروف دفتر دوم خود را در جایی مخفی کرده اند.
وی ادامه داد: آن فرد گفت «برای نشان دادن جای این مدارک خودم باید شما را راهنمایی کنم » که ما با درنظرگرفتن احتمال فرار خودمان به آن مکان رفتیم که سرایدار آن ساختمان گفت مدارکی در اینجا بود که آنها را بردند.
محسنی اژه ای گفت: با عنایت پروردگار ، در همان زمان که ماموران آنجا بودند زنی مرتبط با شخصی که اسناد را برده بود مراجعه کرد و ماموران بدون آن که خود را معرفی کنند نشانی آن شخص را از او گرفتند .
وی افزود: ماموران شبانه و بلافاصله با حکم قضائی به محل اقامت آن شخص در شمال کشور رفتند و در کمتر از پنج ساعت وی را شناسایی و دستگیر کردند .
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: او گفت «بخشی از این مدارک را به فلان شهر شمال بردم» که ماموران شبانه به آنجا رفتند و بخشی از اسناد را به دست آوردند.
محسنی اژه ای گفت: البته بخشی از اسناد را از آنجا برده بودند که با تلاش ماموران پیش از ظهر جمعه آن هفته نفر سوم نیز شناسایی و بخش زیادی از اسناد پیدا شد.
وی افزود: آنها در چهار جا اسناد و مدارک را مخفی کرده بودند.
سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه احتمال می دهیم مدارک دیگری نیز موجود باشد ، گفت: با همین مقدار سندی که به دست آمده ، پس از گذشت چهار ماه ، فصل جدیدی در این پرونده باز و ابعاد جدیدتر و روشن تری پیش پای ما گذاشته شده است .
وی افزود: حدود 40 روز پیش در صداوسیما صحبت و پیش بینی کردم تا یک ماه کیفرخواست بدهیم که درهمان مدت قرار مجرمیت برای تعدادی از متهمان صادر و سپس کیفرخواست برای تعدادی تنظیم شد و آماده ارسال به دادگاه بود که این مسئله روشن شد.
محسنی اژه ای ادامه داد: هم اکنون دست نگه داشته ایم چون روشن شدن ابعاد جدید ، تاثیرگذار و ممکن است اتهامات برخی متهمان را سنگین تر کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  8