افزایش هر انس طلا تا ۱۶۰۶ دلار /پیش بینی قیمت تا ۱۶۲۷ دلار

قیمت هر انس طلا در زمان تهیه گزارش در بازارهای جهانی در مرز 1606 دلار مبادله شد. این فلز روز گزشته (سه شنبه) با 2 درصد افزایش رو به رو شده بود علت این افزایش آن بود که یورو بر خلاف دلار به علت میزان فروش بالای اجناس در اروپا به مناسبت پایان سال، با افزایش رو به رو شد و زمینه ی افزایش طلا را رقم زده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از سایت طلا به نقل از خبرگزاری رویترز یکی از دلایل دیگری که می تواند زمینه ی افزایش بهای طلا را در سطح بازارهای جهانی رقم بزند چالشهای سیاسی می باشد که به علت بروز تهدید و نا امنی سرمایه داران را مجبور به تبدیل سرمایه هایشان به این فلز ارزشمند کرده است.

از سوی دیگر اعتقاد کارشناسان بر این است که طلا با تغییر نرخ برابری یورو به دلار می تواند تغییر کند. به صورتی که اگر یورو به نسبت دلار حرکت رو به رشد تری را از خود به نمایش بگذارد باعث افزایش بهای طلا خواهد شد.

از ین رو با انتشار اطلاعاتی در مورد افزایش معاملاتی که با استفاده از واحد پولی یورو انجام شده است با رسیدن به پایان سال 2011 جان دوباره ای به یورو تزریق شد و همین امر هم در نهایت باعث افزایش بهای طلا در روز سه شنبه شده است.در همین باره طلا در تحویل فوری با 2 درصد افزایش و با اعلام ساعت 15:11 به وقت لندن به 1600 دلار در هر اونس زسید که بنا بر پیشبینی هایی که از قبل شده بود این بها می تواند در روز سه شنبه حتی تا به 1629 دلار در هر اونس هم برسد.

پیش بینی قیمت

در همین حال سایت اسدی نیا نوشت:همانطور که دیروز به درستی پیش بینی کردیم، قیمت طلا افزایشی بود و حتی تا 1609 دلار افزایش یافت و هم اکنون بر روی 1600 دلار در حال معامله می باشد.

  دیروز اعلام شد که معمولا از نظر روانشناسی بازار، پس از یک تعطیلات  نسبتا بلند مدت، بازار تمایل به مثبت شدن دارد و جالبه همین اتفاق دیروز در اکثر بازارها روی داد و شاخص داوجونز بورس امریکا حدود 1.5درصد مثبت شد. اما هنوز بازارها در سال 2012 خود را پیدا نکرده اند و تازه از هفته آینده بازارها هویت خود را در سال 2012 باز خواهند یافت.

تحلیل اخبار
کامرز بانک آلمان نسبت به واردات طلای هندوستان در سال 2011 بسیار نگران است. کارشناسان این بانک می گویند هندوستان در سه ماهه آخر سال 2011 تنها 125 تن طلا وارد کرده که انتظار می رفت حداقل 281 تن طلا وارد نماید.

واردات کل طلای هندوستان در سال 2011 فقط 878 تن بوده که کاهشی معادل 8.4درصد را نسبت به سال 2010 نشان می دهد. دلایل اصلی این کاهش تقاضا، گران بودن قیمت طلا و بالا بودن نرخ بهره در هندوستان می باشد. در عن حال بر اساس آمار بورس طلای استانبول، واردات ترکیه در سال 2011 معادل 100درصد افزایش یافت و به 80 تن رسید.

یکی از تریدرهای با سابقه طلا اعتقاد دارد اگر قیمت طلا بالای 1583 دلار دوام یابد باید اقدام به خرید نمود و به نظر ایشان قیمت طلا توانایی دارد به قیمت 1700 به بالا برسد.
به نظر می رسد مهمترین عددی که قیمت طلا باید برای ادامه روند افزایش فتح کند 1627 دلار است که برابر با میانگین متحرک 200 روزه  است.
امروز روند قیمت طلا کمی ضعیف است و باید بالای 1595 دلار تثبیت شود تا روند افزایشی ادامه دار باشد و گرنه کاهش می تواند تا محدوده 1583 دلار ادامه یابد که این عدد نیز بسیار مهم است.

کارشناسان استاندارد بانک 1615 دلار را برای ادامه روند افزایش قیمت طلا بسیار مهم می دانند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  −  75  =