نظر دانشمند مشهور درباره بزرگترین راز جهان

استفان هاوکینگ' مشهورترین و برجسته ترین فیزیکدان و اخترشناس معاصر ، زنان را بزرگترین و پیچیده ترین راز کائنات معرفی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، هاوکینگ در پاسخ به سئوال مجله 'نیوساینتیست' در مورد پیچیده ترین مساله در کائنات گفت: زنها پیچیده ترین و کامل ترین راز خلقت هستند.

هاوکینگ که به زودی هفتاد سالگی خود را جشن می گیرد از 21 سالگی از هر گونه تحرک عاجز شد؛ نه می تواند بنشیند، نه برخیزد، نه راه برود و حتی قادر نیست دست و پای خود را تکان بدهد و یا بدنش را خم و راست کند. از همه بدتر توانایی سخن گفتن را نیز ندازد. زیرا عضلات صوتی او که عامل اصلی تشکیل و ابراز کلماتند مثل 99 درصد بقیه عضلات حرکتی بدنش در حالت فلج کامل قرار دارند. مشتی پوست و استخوان است روی یک صندلی چرخدار که فقط قلب و ریه هایش و دستگاه های حیاتی بدنش کار می کنند و به ویژه مغزش فعال است و مغز خارق العاده ای که دمی از جستجو و پژوهش و رهگشایی به سوی معماها و نا شناخته ها باز نمی ماند.

هاوکینگ پرآوازه ترین دانشمند دهه آخر قرن بیستم است در دانشگاه معروف کمبریج همان کرسی استادی را در اختیار داشت که بیش از دو قرن پیش زمانی به اسحق نیوتن کاشف قانون جاذبه تعلق داشت.

همچنین وی را انیشتین دوم لقب داده اند زیرا می کوشد تئوری معروف نسبیت را تکامل بخشد و از تلفیق آن با تئوری های کوانتومی فرمول واحد جدیدی ارائه دهد که توجیه کننده تمامی تحولات جهان هستی از ذرات ریز اتمی تا کهکشان های عظیم باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  +    =  22