ضریب نفوذ بیمه در ایران کمتر از ۱.۵ درصد است

عضو هیات مدیره بیمه ایران اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون ضریب نفوذ بیمه در کشور بیشتر از 1.5درصد نیست که این برای صنعت 80 ساله بیمه عای عمر اصلا مطلوب نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سیاوش سعیدیان گفت:صنعت بیمه های بازرگانی و به ویژه بیمه های عمر در کشور مغفول مانده و  نیازمند فرهنگ سازی و توزیع مناسب امکانات برای خدمات دهی مناسب به مردم است.

وین تصریح کرد: بررسی نیازهای بیمه ای مردم و همچنین پراکندگی درست شرکت های بیمه گر و تسریع و تسهیل دسترسی مطلوب مردم از راه کارهایی است که می تواند در گسترش و به روز آوری صنعت بیمه عمر در کشور موثر باشد.

وی با اشاره به جایگاه نامطلوب صنعت بیمه عمر در کشور گفت: برنامه ریزی قدرتمند و هدفمند و توجه به نرخ تورم و نوسانات آن در پرداخت حق بیمه نیز می تواند زمینه ساز توجه بیشتر مردم به این صنعت به شمار رود.

عضو هیات مدیره بیمه ایران در مورد مزایای این نوع بیمه برای بیمه گزاران یادآور شد: پس انداز برای روزهای آینده، پرداخت هزینه کفن و دفن، مستمری برای بازماندگان ، دادن ارث به بازماندگان و همچنین معافیت مالیات بر ارث از جمله مزایای این نوع بیمه به شمار می رود.

 سعیدیان با اشاره به این که صنعت بیمه راه درازی را پیموده و با حمایت دولت در چند سال اخیر رشد قابل قبولی داشته است، افزود: با این حال این صنعت همچنان نیازمند تمهیداتی برای آگاهی مردم از بیمه های عمر به عنوان یک نوع پشتوانه و پس انداز برای آینده ، تبلیغات و بازاریابی گسترده و همچنین شبکه گسترده فروش از سوی نمایندگی‌ شرکت‌های بیمه است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4