مشارکت NCR در ساخت خودپرداز نابینایان /

به گفته وی «این دستگاه همانند یک خودپرداز معمولی است که افراد می‌توانند با وارد کردن یک هدفون معمولی و گوش دادن به دستورالعمل‌ها آن‌را اداره کنند دستورالعمل‌ها قابلیت شنیداری دارند و دکمه‌ها برجسته و رمزگذاری شده‌اند.»این دستگاه تمامی عملکردهای معمول مانند برداشت وجه و استعلام صورت‌حساب را پشتیبانی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک IXRCVC و انجمن ملی معلولان بینایی با همکاری NCR اقدام به ساخت دستگاهی کردند که نمونه اولیه آن در روز تولد «لوییس بریل» (14 دی ماه) راه‌اندازی شد. این دستگاه تمامی عملکردهای معمول مانند برداشت وجه و استعلام صورت‌حساب را پشتیبانی می‌کند.

سخنگوی انجمن در گفت‌و‌گویی با PaymentsSource اظهار داشت: «با نصب نرم‌افزار هدایت خودکار NCR کاربران نابینا قادر به استفاده از این دستگاه ATM هستند. نرم‌افزار دستورالعملهایی مانند زمان وارد کردن رمز را که به‌طور معمول روی صفحه نمایش ATMهای عادی نوشته می‌شوند اعلام می‌کند.»  
وی ضمن اظهار بی اطلاعی از بانک‌های علاقمند؛ اعلام کرد نصب این ATM،  پخش و بازاریابی آن ‌را NCR انجام می‌دهد.

به گفته وی «این دستگاه همانند یک خودپرداز معمولی است که افراد می‌توانند با وارد کردن یک هدفون معمولی و گوش دادن به دستورالعمل‌ها آن‌را اداره کنند دستورالعمل‌ها قابلیت شنیداری دارند و دکمه‌ها برجسته و رمزگذاری شده‌اند.»

سخنگوی انجمن و IXRCVC به NCR توصیه کرده‌اند که برچسب خط بریل را بر روی صفحه کلید نچسبانند زیرا تنها 10 درصد کاربران نابینا در هند قادر به خواندن این نوع ‌خط هستند. بنابر توضیحات وی، «در بخش عددی صفحه کلید به جای خط بریل عدد  پنج را برجسته کردیم و از این طریق بقیه اعداد قابل تشخیص هستند،  به‌علاوه برای امنیت بیشتر ATM افراد بینا تنها یک صفحه سفید خواهند دید.»
طبق مقررات Reserve Bank هند، یک سوم ATMهای جدید نصب شده در هند باید برای نابینایان قابل استفاده باشد.

دو خبر دیگر

درآمد خالص 513 میلیون دلاری Discover در سه ماهه آخر سال 2011

شرکت خدمات پرداخت و بانکداری Discover Financial Services، مستقر در ایالات متحده آمریکا، درآمد ناخالص خود را در سه ماهه آخر 2011  به مبلغ 513 میلیون دلار رسانده که در مقایسه با درآمد 350 میلیون دلاری که در زمان مشابه در سال 2010 بدست آورده، افزایش یافته است.  

 نتایج تحقیقات مالی اخیر نشان داده است وام‌های داده شده از طریق کارت اعتباری این شرکت در سه ماهه آخر سال 2011 در مقایسه با مدت مشابه در سال 2010 تقریبا سه درصد افزایش داشته است. بعلاوه حجم فروش کارت Discover نسبت به سه ماهه آخر سال 2010 افزایش هشت درصدی را به ثبت رسانده است.

نرخ کلاهبرداری در مورد وام‌های ارایه شده از طریق کارت اعتباری در 30 روز گذشته به عدد 2/39 درصد و درصد دارندگان کارت که قادر به بازپرداخت بدهی خود نبوده‌اند به کمتر از 3/24 درصد کاهش یافته است که این آمار‌ها نشانگر تقویت عملکرد اعتباری Discover در طول سه ماهه آخر سال 2011 است.

در طول دوره مورد بررسی، درآمد این شرکت از خدمات پرداخت، پیش از پرداخت مالیات، با رشد 35 درصدی نسبت به سال 2010 به 42 میلیون دلار رسیده است. همچنین مبلغ کل تراکنش‌های انجام شده توسط کارت‌های این شرکت به 43/3 میلیارد دلار در سه ماهه آخر 2011 رسید که این رقم هفت درصد بالاتر از سه ماهه آخر سال 2010 است.  

پیوستن ترکسل به اپلیکیشن کیف پول همراه توسط Akbank

ترک سل، اپراتور تلفن همراه در ترکیه، Akbank را به عنوان ارایه‌کننده خدمات مالی به اپلیکیشن کیف پول Cep_T Cuzdan معرفی کرد.

 بنا بر توافقات صورت گرفته، کاربران Turkcell می‌توانند اطلاعات کارت اعتباری Akbank را به  تلفنی با قابلیت NFC منتقل کنند و از آن برای خریدهای غیرتماسی در مکان‌هایی که Cep-T Cuzdan پذیرفته می‌شود استفاده کنند.

برای پشتیبانی این اپلیکیشن، Turkcell اخیرا سیستم عامل اندروید T20 را برای تلفن‌های هوشمند که توسط NXP Semiconductors طراحی شده‌اند راه‌اندازی کرد. T20 امکان تراکنش‌های غیرتماسی برای خریدهای جزیی و تهیه بلیت‌های حمل و نقل را برای دارندگان این گوشی‌ها فراهم کرده است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =