نگاه بازار جهانی طلا به جلسه بانک مرکزی آمریکا

طلا در روز چهارشنبه در حالی با کاهش خفیفی رو به رو شده است که بسیاری از سرمایه داران به دنبال مطلع شدن از نتیجه جلسه بانک مرکزی آمریکا می باشند تا در نهایت ببینند که دلار با تقویت رو به رو خواهد شد یا خیر.

 خبرگزاری رویترز بانک مرکزی آمریکا دیروز و امروز طی جلسه ای 2 روزه با شرکت سیاست گذاران مربوط به این امور سعی در تعیین نرخی جدید برای نرخ بهره بانکی داشته است. کارشناسان پیش بینی کرده اند که بهای نرخ بهره بانکی تا سال 2014 چیزی نزدیک به صفر تعیین شود.

کارشناسان بر این عقیده اند که با کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا در بلند مدت کاهش بهای دلار را به نسبت واحدهای پولی دیگر به دنبال خواهد داشت. اگر بهای دلار با کاهش همراه شود طلا با رویکرد جدیدی از سوی سرمایه داران رو به رو خواهد شد که موجبات افزایش بهای طلا را به دنبال خواهد داشت.

لاز م به ذکر است که طلا با از دست دادن 1 دلار و 26 سنت با اعلام ساعت 3:22 دقیقه به وقت لندن به 1664 دلارو 34 سنت رسید. البته طلا طی این هفته حتی به مرز 1681 دلار در هر اونس هم رسیده است که طی 6 هفته گذشته بالاترین میزان بهای این فلز ارزشمند بوده است.

تعطیلات در کشورهای چین، اندونزی، مالزی و سنگاپور ادامه دارد. گزارشات حاکی از این می باشند که شمش های طلا مشتری های خاص خود را کماکان به دنبال دارد. آن دسته از دلالانی که در بازارهای مبادلاتی هند در حال فعالیت می باشند اعتقاد دارند که شمش های طلا با 1 دلار افزایش رو به رو شده اند.
نقره هم از سوی بازارهای تایلند و هند با تقاضاهایی رو به رو می باشد. اما از این سطح از تقاضا نمی توان به عنوان یک شرایط استثنایی یاد کرد. در حال حاضر نقره در بهای 32 دلار و 11 سنت به صورت ثابت در حال ادامه دادن معاملات خود می باشد. البته نقره در روز دوشنبه حتی به بهای 32 دلار و 76 سنت هم رسید که آن بها بعد از ماه دسامبر سال گذشته بالاترین میزان بهای نقره بوده است. اگر به بهای طلا در دسامبر سال 2011 دقت کنیم در خواهیم یافت که بهای طلا با 10 درصد کاهش رو به رو شده بوده است.
آن کاهش تمامأ به دلیل کاهش ارزش یورو به نسبت دلار بوده است. فلز طلا همیشه این موضوع را به صورت مشهود نشان داده است که بهای یورو و شرایط اروپا تاثیر مستقیمی بر بهایش می گذارد، به صورتی که ایجاد شرایط مساعد در اروپا بهای طلا را نیز با افزایش رو به رو می کند. از این رو امروز چهارشنبه اطلاعات قابل توجهی از سوی این منطقه مهم به گوش رسیده است. بنابر این گزارش میزان تولیدات و خدمات در یک ماه گذشته در منطقه یورو با افزایش رو به رو شده است. همین امر بسیاری از کارشناسان را امیدوار می کند که حتی اروپا از شرایط بحران بدهی خارج شود.

اما صندوق بین المللی پول نظر دیگری دارد. این منبع اعلام کرده است که بحران بدهی در اروپا در حال افزایش یافتن می باشد. این بحران بدهی می تواند حتی با شیوع به پیکره ی اقتصاد جهان آن را فرا گیرتر کرده و تهدید بسیار جدی برای اقتصادهای بزرگی خواهد بود که در حال فعالیت در سر تا سر دنیا هستند.
لازم به ذکر است که طلا در تحویل ماه فوریه نیز با تغییری ناچیز در مرز 1665 دلار و 3 سنت در حال مبادله و فعالیت می باشد.

کارشناسان براین عقیده می باشند که حمایت فیزیکی از سوی بازارهای هندوستان و تایلند ادامه داشته باشد و همین امر بهای طلا را در روزهای پایانی هفته با افزایش رو به رو کند. این موضوع می تواند از طلا حمایت مناسبی را به عمل رساند تا اینکه در هفته آینده بازارهای چینی کار خود را آغاز کرده و بهای طلا را مورد حمایت بیشتری قرار دهند. بسیاری از بازارهای آسیایی در روز چهارشنبه باز شده و فعالیت خود را شروع کرده اند اما بازارهای چینی کماکان به علت عید قمری بسته بوده و تا پایان تعطیلات که آخر هفته خواهد بود فعالیتهای خود را از سر نخواهند گرفت.

لازم به ذکر است که در این شرایط نگاه اکثر سرمایه داران به جلسه بانک مرکزی آمریکا و تاثیرات آن بر روی شرایط اقتصاد آمریکا و حتی اروپا می باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  8  =  1