بهمنی: منفعت سیاسی دولت در افزایش قیمت سکه و ارز شایعه است

رئیس کل بانک مرکزی افزایش قیمت سکه و ارز را حبابی خواهند و گفت: دولت هیچ منفعت سیاسی در افزایش قیمت ارز و سکه نداشته و به هیج عنوان افزایش قیمت سکه و ارز با اراده دولت انجام نشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود بهمنی در گفت و گو با خانه ملت، درباره سکوت دو هفته‌ای دستگاه های اجرایی در قبال نوسانات بازار سکه و ارز گفت: دولت هیچ سکوتی در این باره انجام نداد و بلافاصله وقتی تصمیم لازم اتخاذ شد، بانک مرکزی آن را اعلام کرد.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ادامه درباره تاخیر دو هفته ای دولت برای مهار قیمت سکه و ارز افزود: عده ای از آقایان حبابی را در بازار ایجاد کردند و مرتب به آن دامن می زدند در حالی که قیمت های واقعی ارقام دیگری بودند.

وی افزود: وقتی این افراد می دیدند که خود بانک مرکزی سکه را 546 هزار تومان به فروش می رساند، باید دست از اقدامات نادرست خود برمی داشتند که اینکار را انجام ندادند.

بهمنی درباره تاخیر رئیس جمهور در امضای افزایش نرخ سود بانکی تصریح کرد: بالاخره این مصوبه اعلام شد که به واسطه آن بانک ها می توانند نقدینگی موجود در جامعه را جمع آوری کنند که این مسئله موجب کاهش شدید قیمت سکه و ارز در بازار می شود.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی برای افزایش نرخ سود بانکی باید مصوبه شورای عالی پول و اعتبار را در اختیار می داشت، ادامه داد: وقتی این مصوبه به تصویب رسید، باید یک پروسه  طی می شد تا در نهایت به امضای رئیس جمهور می‌رسید، وگرنه هیچ تعمدی در تاخیر امضا و ابلاغ آن وجود نداشت.

رئیس کل بانک مرکزی درباره قرار دادن مبلغ 695 هزار تومان برای پیش فروش سکه گفت: نرخ سکه بر مبنای قیمت بازار جهانی تعیین می شود که این مبلغ دائم در نوسان است، قطعا اگر قیمت جهانی طلا کاهش پیدا کند بانک مرکزی نیز قیمت پیش فروش سکه را کاهش خواهد داد.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری درباره قیمت پیش فروش سکه هر هفته انجام می‌شود، گفت: دولت هیج منفعت سیاسی در افزایش قیمت ارز و سکه نداشته و به هیج عنوان افزایش قیمت سکه و ارز با اراده دولت انجام نشده و نخواهد شد، چون پول آنها به جیب دولت نمی رود.

بهمنی تاکید کرد: تعیین قیمت سکه و ارز به صورت دستوری نخواهد بود، بلکه بانک مرکزی سکه و ارز را با قیمت جهانی می فروشد و بازار نیز مجبور است خود را با این مسئله تطبیق دهد و کسانی هم که در بازار آزاد اقدام به خرید خارج از چارچوب تعیین شده می کنند، قطعاً ضرر خواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  6  =