کمیته بانکداری سنا تحریم‌های جدید نفتی علیه ایران را تصویب کرد

فارس: کمیته بانکداری سنای آمریکا لایحه پیشنهادی تحریم‌های جدید علیه ایران را شامل یک سری تحریم‌های نفتی بدون رأی مخالف به تصویب رساند و آن را برای بررسی نهایی به کنگره فرستاد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیته بانکداری سنا روز گذشته بسته تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به تصویب رساند و اعلام کرد که این تحریم‌ها با هدف متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران تصویب شده است.

 خبرگزاری فرانسه تأکید کرد: این تحریم‌های جدید در کمیته بانکداری مجلس سنای آمریکا از طریق برگزاری رأی‌گیری شفاهی بدون رأی مخالف به تصویب رسید و بخشی از تلاش روبه افزایش کنگره آمریکا برای تنگ کردن عرصه اقتصادی بر جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

 آمریکا و متحدان غربی این کشور در شرایطی هر از چندگاهی تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه ایران اعمال می‌کنند و مدعی نیز می‌شوند که این تحریم‌ها با هدف افزایش فشار بر دولت ایران برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور صورت می‌گیرد که بسیاری از کشورها از اجرای این تحریم‌ها سر باز می‌زنند و حتی چندی پیش گزارش‌های منتشر شده توسط رسانه‌های جریان مسلط در آمریکا از جمله روزنامه "نیویورک‌تایمز"‌ نشان داد که وزارت خزانه داری آمریکا با وجود این تحریم‌ها هزاران مجوز محرمانه برای ادامه فعالیت‌های تجاری با ایران صادر کرده است و البته با وجود تمام اینها تحریم‌های غرب علیه ایران به خودکفایی بیش از پیش جمهوری اسلامی انجامیده است.

"تیم جانسون" سناتور دموکرات کنگره آمریکا و رئیس کمیته بانکداری سنا که پیش‌نویس این تحریم‌های جدید علیه ایران را با همکاری سناتور "ریچارد شلبای" تنظیم کرده بود، اعلام کرد: این لایحه جدید شرکت‌های ملی نفتی و نیز شرکت‌های پالایش و پخش نفت ایران، اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار داده و برای نخستین بار است که تحریم‌های بخش انرژی ایران را تا در برگرفتن هرگونه فعالیت اقتصادی مشترکت در جهان که دولت ایران در آن مشارکت دارد، افزایش می‌دهد.

وی در ادامه مدعی شد: ایران یا می‌تواند به سرکوب مردم خود پایان دهد، برنامه هسته‌ای خود را شفافسازی کند، غنی سازی را به حالت تعلیق درآورد و حمایت از فعالیت‌های تروریستی در سراسر جهان را نیز متوقف کند و یا اینکه باید با افزایش فشار چندجانبه اقتصادی و دییپلماتیک مواجه شود که این امر به تشدید انزوای بین‌المللی این کشور خواهد انجامید.

 این سناتور آمریکایی در شرایطی این ادعاها را مطرح کرده است که در حال حاضر در آمریکا شاهد تظاهرات گسترده در سراسر این کشور و سرکوب مداوم معترضان توسط نیروهای پلیس آمریکا هستیم و علاوه بر این، آمریکا تنها کشوری است که از تسلیحات هسته‌ای علیه بشریت استفاده کرده است و با این وجود همچنان آزمایشات هسته‌ای و ساخت کلاهک‌ها و تسلیحات اتمی در این کشور ادامه دارد.

سناتور شلبای نیز در رابطه با این تحریم‌های جدید اعلام کرد: من امیدوارم که این تحریم‌ها در جلسه ‌آتی سنا نیز مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب برسد.

این لایحه جدید که توسط کمیته بانکداری مجلس سنای آمریکا مطرح شده است، برای اجرایی شدن اول باید در مجلس سنا نیز به تصویب برسد و پس از آن نیز "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا آن را امضا کند تا به صورت قانون درآید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  27