لاریجانی:اقتصاد سالم با یک پیامک به هم نمی‌ریزد

رئیس مجلس با اشاره به اینکه یک اقتصاد سالم هیچ وقت با یک sms وضعیتش عوض نمی‌شود، مشکلات اقتصادی را ناشی از مسائل مدیریتی دانست.خبرگزاری فارس: اقتصاد سالم با یک پیامک به هم نمی‌ریزد/ نمی‌توانم با سؤال از رئیس‌جمهور مخالفت کنم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش در برنامه تلویزیونی "پارک ملت" ضمن یادآوری این نکته که هر نهادی نقاط مثبت و منفی دارد، اظهار داشت: مجلس هشتم از فعالیت‌های حاشیه‌ای سیاسی پرهیز کرد و این یکی از نکات مثبت مجلس بود.

* محصولات چینی از در و پنجره وارد می‌شود

وی به تصویب قوانین مادر در مجلس هشتم اشاره کرد و گفت: قاچاق یکی از مشکلات کشور است، مخصوصا محصولات چینی که از در و پنجره وارد می‌شود که اخیرا مجلس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در این زمینه مصوب کرد.

لاریجانی اظهار داشت: مجلس در برخی بخش‌ها پرکار بود و البته من هم به کمیسیون‌هایی که در این زمینه فعال بودند، پر و بال می‌دادم.

 * مجلس جای قیل و قال است

رئیس مجلس ادامه داد: در مجلس کنونی حالت بسته وجود ندارد؛ به اعتقاد من مجلس جای قیل و قال است لذا نمایندگان را آزاد می‌گذاشتیم که از هر نهله فکری که هستند، حرفشان را بزنند.

لاریجانی یکی از ایرادات مجلس هشتم را در موضوع رای دادن نمایندگان دانست و افزود: من همیشه از مصوبه کمیسیون‌های تخصصی حمایت می‌کنم مگر اینکه احساس کنم یک مصوبه خلاف قانون و شرع است.

* نماینده  مجلس نباید هیچ شغل دیگری داشته باشد

وی گفت: اینکه جلسات ‌دیر تشکیل می‌شود، جز نقص‌هاست؛ نماینده  مجلس نباید هیچ شغل دیگری داشته باشد، چرا‌که نمایندگی شغل پرحجمی است.

* شوخی‌های من یک مقدار سلیقه‌ای است

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص شوخی‌هایش با سایر نمایندگان گفت: شوخی‌های من یک مقدار سلیقه‌ای است و از آنجا که با دوستان روابط صمیمانه داریم، گاهی با آنها شوخی می‌کنیم.

* من نمی‌توانم با سؤال از رئیس جمهور مخالفت کنم

لاریجانی در پاسخ به یکی از سؤالات مجری که در خصوص طرح سؤال از رئیس جمهور و پیگیری این موضوع توسط مطهری از وی پرسید، اظهار داشت: در مورد بحث سؤال از رئیس جمهور من نمی‌توانم مخالفت کنم، چون آئین‌نامه چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد.

وی افزود: آقای مطهری معتقد بود در هیئت رئیسه برخی آقایان تلاش کردند که امضاها پس گرفته شود و به همین دلیل بود که آقای مطهری استعفا داد.

رئیس قوه مقننه طرح سؤال از رئیس جمهور را یک موضوع عادی عنوان کرد و گفت: من حساسیتی در نفی و اثبات این موضوع نداشتم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اگر نگاهی به تاریخ انقلاب کنیم، می‌بینیم انقلاب ما از جهاتی فربه و قوی شده است؛ تصمیمات استراتژیک ما در مسائل منطقه‌ای تصمیمات دقیقی است.

وی افزود: در زمان 11 سپتامبر و حوادث بعد از آن جمهوری اسلامی ایران تصمیمات دقیقی گرفت که همه این تصمیمات در حوزه اختیارات رهبری بود.

* در مورد مسئله عراق هیچ کس مثل ایران تصمیم موفقیت‌آمیز نگرفت

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در مورد مسئله عراق هیچ کس مثل ایران تصمیم موفقیت‌آمیز نگرفت؛ جمهوری اسلامی ایران امروز در برخی زمینه‌ها الهام بخش شده است.

لاریجانی با بیان اینکه هم اکنون در منطقه یک نوع بازگشت به خویشتن به وجود آمده است، گفت:‌ غربی‌ها با خاک بازی نمی‌توانند مسئله انقلاب‌ها را حل کند چراکه ما از حقوق ملت‌های مسلمان دفاع می‌کنیم.

* اقتصاد کشور "ورزیده" نیست

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: در شرایط فعلی نکته مهمی که می‌تواند در مورد ما مورد توجه قرار گیرد و ما را پایدارتر کند، حوزه اقتصاد است چراکه اگر از یک اقتصاد قوی برخوردار بودیم، خیلی بهتر بود، چرا‌که ورزیدگی ‌ما در این حوزه کمتر است.

* یک اقتصاد سالم هیچ وقت با یک sms وضعیتش عوض نمی‌شود

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ناشی از مسائل مدیریتی است، افزود: یک اقتصاد سالم هیچ وقت با یک sms وضعیتش عوض نمی‌شود.

زمانی که مجری خطاب به لاریجانی گفت که به هر حال این sms ممکن است روی جو روانی بازار تاثیرگذار باشد، رئیس مجلس نیز گفت که با یک خبرگزاری کوچولو که نمی‌توان اوضاع اقتصادی را به هم ریخت.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: باید بپذیریم که یک مسلک اقتصادی را قبول کرده‌ایم و نباید هر روز در خصوص این موضوع مسائلی مطرح شود.

وی تاکید کرد:‌ آقایانی که بر سر کار می‌آیند، باید فکر اقتصادی داشته باشند، مثلا عدالت در نظر متفکرین اقتصادی نقطه کانونی مدینه فاضله است لذا یک تعریف عام در این زمینه لازم داریم.

وی تاکید کرد: در حوزه اقتصاد ما به یک نظام دقیق نیاز داریم تا منویات نظام جمهوری اسلامی اجرا شود که در این زمینه یک مقدار مشکلات مدیریتی وجود دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  54