آزادی ۲۷ زندانی جرایم غیرعمد استان گلستان با مشارکت بانک ملی

با پرداخت دو میلیارد و پانصد میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک ملی ایران، 27 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان گلستان به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در مراسم جشن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که با حضور آیت ا… نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، برگزار شد، آقای دامغانیان عضو هیأت مدیره با اشاره به بحث قرض الحسنه و سنت حسنه و نیکوی قرض دادن گفت: قرض الحسنه یکی از عقود اسلامی است که از محل منابعی که توسط نیکوکاران و کسانی که با نیت الهی و معنوی در بانک تودیع و متمرکز می کنند، به مصرف امور خداپسندانه می رسد که امروز شاهد نتیجه مبارک آن در قالب آزادی زندانیان جرایم غیر عمد هستیم که این اتفاق از طرفی باعث شادی و سرور خانواده های مددجویان و از طرف دیگر موجب آرامش و آسایش خانواده هایی است که عزیزی را از دست داده اند.

وی افزود: این توفیق الهی برای بانک ملی ایران است که با همکاری ستاد دیه کشور، بر اساس رسالت خود و با هدف اشاعه فرهنگ تعاون و دستگیری از همنوع در این موضوع پیشقدم شده است.

 عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران منابع قرض الحسنه بانک ملی ایران را بالغ بر 42 هزار میلیارد ریال عنوان کرد که صرفاً به مصرف امور قرض الحسنه می رسد.

به گفته وی از محل منابع قرض الحسنه، امور خیر و عام المنفعه ای نظیر ساخت مدرسه، مسجد و تجهیز آنها در نقاط محروم و سایر امور معنوی از جمله آزادی زندانیان جرایم غیر عمد انجام  می شود که امروز در استان گلستان شاهد آزادی 27 نفر از این مددجویان هستیم که با اختصاص مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل منابع قرض الحسنه صورت گرفته است. همچنین بانک ملی ایران تنها در سال گذشته در 10 نقطه محروم کشور اقدام به ساخت مدرسه، مسجد و یا تجهیز آنها نموده است.

در ادامه مراسم آیت ا.. نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، توسعه و عدالت را لازم و ملزوم هم دانست و تاکید کرد: توسعه در تمامی ابعاد بویژه توسعه اقتصادی باید با محوریت عدالت باشد .

وی در ادامه مشارکت بانک ملی ایران در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را به عنوان یک عمل صالح، ستودنی دانست که باید الگویی برای دیگر سازمان ها باشد.

در بخش دیگری از این مراسم آقای سعیدی قائم مقام وزیردادگستری، از بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام که لبخند را بر لب های خانواده های مددجویان آزاد شده نشانده است، تقدیر کرد.

در ابتدای این جلسه آقای تقوی رئیس اداره امور شعب استان گلستان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر از بانک ملی ایران به عنوان بانکی جامع و همه سونگر نام برد که ارائه خدمات به مردم را در سرلوحه کار خود قرار داده است و یاری رسان دولت در زمینه های مختلف بویژه اقتصادی می باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  2  =