پرداخت ۴۷۶ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک توسعه تعاون

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: در 10 ماهه سال جاری حدود 4760 میلیارد ریال تسهیلات به تشکل‌های تعاونی پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از پایگاه خبری اعتبار٬ماشاءالله عظیمی افزود: از این میزان سهم تعاونی‌های کشاورزی یک هزار و 563 میلیارد ریال، تعاونی‌های مسکن و عمران، 458 میلیارد ریال و تعاونی‌های بازرگانی 904 میلیارد ریال بوده است.

وی بیش از 80 درصد منابع سرمایه‌ای بانک توسعه تعاون را معطوف به فعالیت‌های توسعه‌ای دانست و اظهار داشت: امروز بدون حمایت شبکه بانکی هیچ تشکلی نمی‌تواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد به همین دلیل حمایت بانک‌های کشور از تشکل‌های تعاونی امری ضروری است.

عظیمی با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال تصریح کرد: بانک‌های کشور به موجب این مصوبه موظفند 25 درصد از منابع داخلی خود را در قالب تسهیلات به تعاونی‌ها اختصاص بدهند.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون درباره سهام این بانک در اولین بیمه تعاون کشور گفت: حدود 10 درصد از سهام اولین بیمه تعاون کشور در اختیار بانک توسعه تعاون است که انتظار داریم با توجه به تصویب اساسنامه و صدور مجوز فعالیت آن از سوی بیمه مرکزی به زودی شاهد فعالیت گسترده آن در سطح کشور باشیم.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با صندوق توسعه ملی اظهار داشت: به موجب این تفاهم‌نامه بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل در پرداخت 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی وارد عمل شده است که این میزان برای شروع کار پیش‌بینی شده و قابل افزایش در سال‌های آینده و متناسب با طرح‌های اقتصادی خواهد بود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در عین حال نرخ تسهیلات صندوق توسعه ملی را شش درصد دانست و گفت: در بانک توسعه تعاون نرخ تسهیلات پرداختی یک درصد کمتر و کارمزد اجرای طرح‌ها در این بانک نصف دیگر بانک‌هاست و بازپرداخت تسهیلات نیز به صورت ارزی دیده شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =