افزایش ۴۵ درصدی حق بیمه تولیدی کشور

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اعلام اینکه در 9 ماهه نخست امسال، 45 درصد حق بیمه تولیدی افزایش یافته است، گفت: این به معنای آن است که سهم بیمه در کشور در حال افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  سیدشمس الدین حسینی در دیدار مدیران صنعت، خیرین و ستاد دیه کشور با رییس جمهوری یکی از برنامه ها و اهداف دولت در صنعت بیمه را حرکت به سمت بیمه های اختیاری و بازرگانی بیان کرد و افزود: در این زمینه به نتایج خوبی دست یافتیم.

وی با بیان اینکه به رشد کیفی در کنار رشد کمی صنعت بیمه نیز توجه شده است، گفت: اکنون خدمات رسانی در بخش بیمه شخص ثالث بهبود یافته و همچنان رو به جلو در حرکت است.

وی رشد کمی این صنعت را مورد اشاره قرار داد و گفت: این صنعت از نظر شاخصه های ضریب نفوذ بیمه دارای عقب ماندگی دیرینه بود که با تلاش فراوان این فاصله جبران شد.

وزیر اقتصاد یادآور شد: برای محقق شدن رشد کمی، در کنار فعالیت شرکت های بزرگ بیمه ای، شرکت های جدیدی در این بخش شکل گرفت به طوری که اکنون 25 شرکت بیمه ای در کشور در حال فعالیت هستند.

حسینی همچنین به اجرای اصل 44 قانون اساسی در کشور در بخش صنعت بیمه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: خصوصی سازی در صنعت بیمه فراتر از اهداف تعیین شده بود به طوری که با واگذاری سه شرکت بیمه ای دولتی، شرکت های خصوصی زیادی در این بخش فعالیت خود را آغاز کردند.

وی به مساله رقابت در این بخش نیز اشاره و آن را یک مساله مهم ارزیابی کرد و گفت: آزاد سازی قیمت سبب کاهش تعرفه در این صنعت شد؛ هرچند که دغدغه ما این بود که با قیمت شکنی غیر توجیهی مواجه نباشیم.
وی افزود: یکی از دغدغه های مهم در این بخش، رشد کمی بدون در نظر گرفتن برخی ملاحظات و استانداردها بود؛ از این رو در دو سال اخیر برای تاسیس شرکت های بیمه ای، توجه و دقت زیادی صورت گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  2  =