پیش بینی بلومبرگ از افزایش نرخ طلا در هفته آینده

باتوجه به اشتیاق بی سابقه سرمایه گذاران به خرید طلا و افزایش شرط بندی درباره سود این فلز گرانبها ، پیش خرید طلا در میان دلالان این فلز گرانبها در چهار ماه اخیر رکورد زده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بلومبرگ،  16 تحلیلگر از 23 تحلیلگری که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کردند افزایش قیمت طلا را در هفته آینده پیش بینی کردند. یکی از تحلیلگران بی طرف بود. سرمایه گذاران به پشتوانه طلا میزان دارایی های خود را افزایش داده اند و هم اکنون 2407 متر تن طلا به ارزش 131 میلیارد دلار در اختیار دارند.

در حالی که رهبران اروپا به دنبال مهار بحران بدهی این منطقه هستند دولت های کشورهای دیگر از آمریکا گرفته تا انگلیس نرخ بهره را به منظور تقویت رشد اقتصادی شان در پایین ترین سطح ممکن نگاه داشته اند تقاضا برای خرید طلا رو به افزایش است.

بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی انگلیس بدهی ها را خریداری کرده اند و بانک مرکزی اروپا وام های سه ساله نامحدود به وام دهندگان این منطقه پیشنهاد کرده است؛ اقداماتی که برخی سرمایه گذاران را برای حفاظت از دارایی هایشان در برابر نرخ تورم به خرید طلا ترغیب کرده است.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد رشد اقتصادی منطقه یورو احتمالا در سال 2012، 0.1 درصد کاهش می یابد و این در حالی است که این بانک در پیش بینی قبلی خود رشد اقتصادی 0.3 درصدی این منطقه را اعلام کرده بود.
وی در فرانکفورت گفت نرخ تورم احتمالا امسال از رقم 2 درصدی که این بانک به عنوان سقف تعیین کرده است بیشتر می شود.
بعد از اظهارات نه چندان امیدوارکننده بن برنانکی رئیس بانک مرکزی آمریکا درباره روند بهبود اقتصادی این کشور، بهای طلا در بازار معاملات سلف 4.3 درصد افزایش یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  7  =  16