افزایش تولید نفت اوپک به‌رغم نگرانی‌های موجود در بازار جهانی

اوپک در گزارش ماهیانه خود به این نکته اشاره داشته که آهنگ کند رشد اقتصادی کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی تاثیر منفی بر تقاضای نفت و ظرفیت های بالقوه رشد مصرف دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بنابر اعلام سازمان اوپک، بحران بدهی های اروپا و روند افزایشی قیمت جهانی نفت بزرگترین چالش هائی هستند که میزان تقاضای جهانی را تهدید می کنند.

"سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)"، با تاکید بر چشم انداز رشد 900 هزار بشکه ای تقاضا طی سال جاری میلادی نسبت به رشد اقتصادی ضعیف کشورهای توسعه یافته که می تواند میزان تقاضای جهانی نفت را تحت تاثیر قرار دهد، هشدار داده است.

اوپک در گزارش ماهیانه خود به این نکته اشاره داشته که آهنگ کند رشد اقتصادی کشورهای عضو "سازمان همکاری و توسعه اقتصادی" تاثیر منفی بر تقاضای نفت و ظرفیت های بالقوه رشد مصرف دارد. به اعتقاد این سازمان، اگرچه آمارهای ارائه شده در آمریکا نشان از بهبود عملکرد اقتصاد این کشور دارد اما ادامه بحران در اروپا و قیمت های بالای نفت منجر به بی ثباتی گسترده در چشم انداز تقاضا طی سال جاری میلادی شده است.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، نفت برنت افزایش قیمت 16 درصدی را تجربه کرده که یکی از دلایل اصلی آن تنش زائی غرب بر سر فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران بوده است. این مساله باعث افزایش قیمت نفت خام برنت به 93 یورو در اواخر ماه فوریه شد که بیشترین میزان در طول تاریخ تولید این نفت است.

اما به رغم چشم انداز بی ثبات اقتصاد جهانی و قیمت های بالای نفت، میزان تولید روزانه اوپک در ماه فوریه با 140 هزار بشکه افزایش به 30.97 میلیون بشکه رسیده که بیشترین میزان از نوامبر 2008 تاکنون محسوب می شود. بنابر پیش بینی این سازمان، میزان تولید نفت کشورهای غیر عضو در اوپک طی سال جاری میلادی 600 هزار بشکه در روز افزایش پیدا می کند که نسبت به آمار ماه پیش 130 هزار بشکه کاهش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  8