صدور کارت در پست بانک آنی می شود/دریافت غیر حضوری ۱۲۳ میلیون قبض

در راستای توسعه بسترهای بانکداری الکترونیک و تجهیز شعب پست بانک به امکانات لازم، کارت های نقدی و اعتباری این بانک بصورت آنی در شعب صادر و به مشتریان ارائه می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مسعودکمال آبادی مدیر امور سازمان و برنامه ریزی در مراسم تودیع و معارفه مدیر پیشین و جدید استان ضمن بیان این مطلب گفت: ارتقاء درجه بندی شعب، صدور احکام کارکنان در سال جدید، پرداخت مطالبات آنان، نصب نرم افزار Core Banking در سامانه سیمیا با کیفیت بالا، ایجاد تحول اداری و تفویض اختیار به استانها، فروش اوراق مرحله دوم گواهی سپرده و چند مورد دیگر از مهمترین اقدامات اجرائی بانک در سال آتی است.

وی اظهار داشت: براساس هماهنگی های صورت گرفته با دانشگاه علمی – کاربردی پست، امکان ادامه تحصیل کارکنان بانک در مقاطع فوق لیسانس و دکترا فراهم می شود.

حمید تفرشی مدیرکل دفتر مرکزی حراست نیز در این مراسم گفت: درحال مذاکره با بازنشستگان بانک و ارگان های دیگر جهت پول رسانی به دفاتر خدمات بانکی هستیم و با ارائه تسهیلات قرض الحسنه به کارگزاران، کلیه دفاتر به سیستم امنیتی و حفاظتی تجهیز می شوند.
فرهاد بهمنی رئیس اداره کل تولید و توسعه نرم افزارها در ادامه مراسم اظهار داشت: سال 91 سال کیفیت خدمات الکترونیکی بانک خواهد بود و در این سال به دنبال طراحی سوئیچ جایگزینی سیستم های جانبی خواهیم بود تا بتوانیم مغایرت ها را بهتر شناسائی و برطرف کنیم.
بهمنی افزود: واریز آنی وجوه و برقراری SMS Sender برای سامانه سیمیا در دستور کار اداره کل تولید و توسعه نرم افزارها قرار دارد و به زودی این امکانات مهیا می شود.

همچنین در این مراسم روسای شعب و دوایر پست بانک استان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود و همچنین مشکلات و مسائل پرداختند که مسئولان مربوطه پاسخ های لازم را ارائه کردند و در پایان حکم انتصاب حمید محمدی مقدم بعنوان مدیرجدید پست بانک استان به وی ابلاغ و از زحمات و تلاش های فاطمه تاجیک مدیر پیشین استان نیز تقدیر و تشکر بعمل آمد.

123 میلیون قبض

دفاترخدمات بانکی شهری و روستایی پست بانک تا پایان بهمن ماه سال 90 تعداد 123 میلیون فقره قبوض مصرفی آب، برق، تلفن و گاز را در سطح کشور به ویژه روستاها و مناطق محروم دریافت کرده است.

به گزارش بینا، دریافت قبوض مصرفی از طریق این دفاتر برای خدمت رسانی و دسترسی عمومی در مناطق شهری و روستایی است  که از مجموع آن 77 میلیون و 32 هزار و 562 فقره از طریق دفاتر شهری و 45 میلیون و 913 هزار و 750 فقره نیز از طریق دفاتر روستایی در 11 ماهه سال جاری دریافت شده است.

بنابر این گزارش، برای اشتغال زایی و تولید در روستاها و مناطق محروم کشور مبلغ بیش از 4 هزار و 744 میلیارد ریال تسهیلات به تعداد 146هزار و 386 فقره در قالب عقود اسلامی از طریق دفاترخدمات بانکی پرداخت شده که از مجموع آن تعداد 130 هزار و 458 فقره به ارزش 3 هزار و 756 میلیارد و 658 میلیون ریال از طریق دفاتر روستایی و تعداد 15 هزار و 928 فقره به ارزش 987 میلیارد ریال و 512 میلیون ریال نیز از طریق دفاتر شهری ارایه شده است.

این گزارش می افزاید، تا پایان بهمن ماه سال جاری تعداد 3 میلیون و 718 هزار و 418 فقره حساب برای مشتریان  از طریق دفاتر روستایی و 566 هزار و 67 فقره نیز از طریق دفاتر شهری افتتاح شده از مجموع آن 3 میلیون و 162 هزار و 351 از طریق دفاتر روستایی و 556 هزار و 67 فقره نیز از طریق دفاتر شهری بوده که حدود 76 درصد از حساب ها و 52 درصد از منابع کل بانک را شامل می شود.

بر اساس این گزارش،تعداد تراکنش های دفاترخدمات بانکی در این مدت حدود 137 میلیون و 114هزار و 186 فقره بوده که از مجموع آن 79 میلیون و 528 هزار و 126 فقره از سوی دفاتر شهری و 57 میلیون و 586 هزار و 60 فقره نیز توسط دفاتر روستایی انجام شده است.

این گرزارش حاکی است، دفاترخدمات بانکی روستایی پست بانک ماهیانه یارانه نقدی حدود 5/1 میلیون نفر سرپرست خانوار را به ارزش 2 هزار و 150 میلیارد ریال پرداخت می کند و علاوه بر آن پرداخت سود سهام عدالت 2 میلیون و 500 هزار  نفر را در روستاها بر عهده دارد.

هم اکنون نیز بیش از 14 هزار دفتر خدمات بانکی شهری و روستایی در سطح کشور انواع خدمات نوین بانکی را به صورت لحظه ای (online) ارایه می کند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  ⁄    =  41