مجلس برداشت از حساب بانک ها را پیگیری می کند

رییس مجلس پیگیری برداشت شبانه و بدون اطلاع بانک مرکزی از حساب بانک ها را از کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد شدید از اقدام دولت و بانک مرکزی در برداشت غیر قانونی از حساب بانک ها گفت این اقدام به منزله قانون گریزی، فرار از قانون و استفاده از راه‌های غیر قانونی است.

مصطفی رضا حسینی با اشاره به این که بیشتر بانک هایی که از حساب آن ها برداشت شده است، خصوصی هستند، اظهارداشت: برداشت شبانه و بدون اجازه از حساب بانک ها سرمایه گذاری در کشور را به خطر می اندازد و سرمایه گذاران خارجی که خواستار همکاری برای ایجاد و تاسیس بانک در کشورمان هستند را با خطر مواجه کرده و وادار به عقب نشینی خواهد کرد.

این نماینده مجلس هشتم اقدام اخیر بانک مرکزی را باعث فرار سرمایه و وارد کردن ضرر و زیان به اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: دولت باید این پول را به حساب بانک ها بازگرداند.

وی با تاکید بر این که کمیسیون اقتصادی مجلس این موضوع را پیگیری خواهد کرد، گفت: برخی از بانک هایی که از حساب آن ها پول برداشت شده است، در حوزه های صنعت و معدن پروژه های عظیمی را اجرا می کنند اما این گونه اقدامات باعث تضعیف تولید و فرار سرمایه ها و سرمایه گذاران می شود. در عین حال، این اقدام مغایر با برنامه پنجم و چشم انداز است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دوباره از حساب بانکها بابت "مابه‌التفاوت ارزی دریافتی" مبالغ کلانی از حساب بانکها برداشت کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  −    =  46