بررسی تفاوت آماری بانک مرکزی و مرکز آمار

وزیر اقتصاد خبر داد:

وزیر اقتصاد گفت : قرار است کارگروهی در معاونت اقتصاد که متشکل از دستگاه های مختلف است، علت تفاوت آمارهای اقتصادی را بررسی کند که به زودی نتیجه این بررسی ها منتشر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سید شمس الدین حسینی گفت : بر اساس شاخص برابری قدرت خرید، درآمد سرانه ایرانی ها حدود 14 هزار و 500 دلار برآورد شده است که بزرگی و اهمیت اقتصاد ایران را نشان می دهد.

وی گفت : این واقعیتی است که بسیاری در خارج از کشور، آگاهانه از آن غفلت می کنند و متأسفانه در داخل کشور نیز برخی به آن کم توجهند، اما تردیدی وجود ندارد که اقتصاد ایران، بزرگ ، مهم و اثرگذاری است، همان طوری در صحنه تحریم اقتصادی، وقتی ایران تصمیم می گیرد به دو کشور نفت نفروشد و زمزمه قطع نفت ایران به برخی از کشورهای اروپایی مطرح شد ، بازار نفت دنیا تحت تأثیر قرار داد.

حسینی گفت : نرخ رشد اقتصادی ایران عملکرد مطلوبی داشته است، به گونه ای که طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، 6.1 درصد بوده و همین نرخ رامرکز امار ایران 7.3 درصد اعلام کرده است.

وی افزود : این روند رشد اقتصادی ، در کنار عملکردهایی همچون رشد بورس، رشد صادرات غیرنفتی و کاهش نرخ بیکاری به زیر 12 درصد، نشان می دهد اقتصاد ایران توانسته است با توجه به قطعنامه 1929 غرب که از دیدگاه خود آنها، قطعنامه های فلج کننده ای از باب تحریم ها بود، تحریم ها را پشت سر بگذارد و ظرفیت های بالای اقتصادی در ایران وجود دارد ، ظرفیت هایی که هنوز نتوانسته ایم به خوبی از آنها استفاده کنیم و امروز وظیفه ما استفاده از این ظرفیت ها است. هر چند آنها هم روزبه روز حلقه تحریم ها را علیه ایران تنگ تر می کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  6