اعتلاف کشورهای درحال توسعه برای کسب کرسی ریاست بانک جهانی

کشورهای در حال توسعه باهدف مقابله با آمریکا برای در دست گرفتن ریاست بانک جهانی نامزد واحدی را معرفی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  خوزه آنتونیو اوکامپو، وزیر دارایی سابق کلمبیا روز پنجشنبه گفت: کشورهای در حال توسعه قصد دارند برای رقابت با آمریکا جهت در دست گرفتن ریاست بانک جهانی، از نامزدی واحد حمایت کنند.

اوکامپو با هدف جلب حمایت برزیل، به عنوان قدرتمند ترین اقتصاد آمریکای لاتین، روز پنجشنبه با گوییدو مانتگا، وزیر دارائی این کشور در برازیلیا دیدار و گفتگو کرد.

اوکامپو قرار است برای تصدی سمت ریاست بانک جهانی با نیگوزی اوکونجو لویلا، وزیر دارایی نیجریه و جیم یونگ کیم، نامزد آمریکا که یک کارشناس بهداشت آمریکایی کره ای است، رقابت کند.

اوکامپو در برازیلیا گفت: همه ما به دقت در حال رصد کردن این مساله هستیم که (نامزد) آمریکا چه میزان حمایت داراست و همچنین در پی راه هایی هستیم تا نامزد واحدی برای کشورهای در حال توسعه معرفی کنیم.

اوکامپو اظهار داشت: وی و اوکونجو لویلا، تجربه بیشتری در این زمینه دارند و توانایی بیشتری نسبت به کیم، برای تصدی این سمت دارا هستند.

وی در در مورد احتمال کناره گیری از این رقابت به نفع رقیب نیجریه ای خود گفت: این فراتر از اختیارات من است زیرا این فرایندی است که به وزرای مربوطه ارتباط دارد و آنها باید در مورد موضعی که قرار است اتخاذ شود، هماهنگی کنند.

برزیل اعلام کرده که خواهان آن است که کشورهای دارای اقتصاد در حال ظهور با متحد کردن نیروهای خود از یک نامزد واحد حمایت کنند.

از زمان تاسیس بانک جهانی یعنی پایان جنگ جهانی دوم تا کنون، همواره یک آمریکایی ریاست بانک جهانی را در اختیار داشته است.

کیم، که به واسطه درمان بیماران مبتلا به سل و اچ آی وی در کشورهای فقیر شناخته شده است، امیدوار است بتواند با جلب آرای کشورهای اروپایی، به ریاست این نهاد مالی بین المللی برسد.

رییس جدید بانک جهانی قرار است در نشست 20 تا 22 آوریل این سازمان که در واشینگتن برگزار خواهد شد، تعیین شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

71  +    =  72