بر تثبیت ارز دولتی و تعدیل تدریجی قیمت آزاد

وزیر اقتصاد خبر داد:

وزیر امور اقتصادی و دارایی، سیاست ارزی دولت در سال 91 را حفظ نرخ ارز دولتی و تعدیل تدریجی قیمت ارز در بازار غیر رسمی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل ازایرنا،شمس الدین حسینی اظهار داشت: در سال 1391 به طور حتم سیاست مدیریت ارزی را پیگیری خواهیم کرد و سعی می کنیم عدد 1226 تومان را در بخش ارز حفظ کرده و نرخی را که حتی در بازار غیررسمی شکل گرفته، تعدیل کنیم.

وی تاکید کرد: باید فعالان اقتصادی افق قابل برنامه ریزی را برای فعالیتهای خود داشته باشند.

حسینی گفت: البته شیوه اجرای این سیاست با توجه به مجموعه عوامل در مقایسه با سال 1390 به ویژه نیمه اول و سال 89 تفاوت خواهد داشت.

وی یادآور شد: با تغییر حضور بانک مرکزی در بازار ارز و شیوه حضور آن در آخرین ماه های سال گذشته، مشخص شد، می توان با سیاستهای دیگری بازار و یا به عبارتی نیازهای ضروری و واقعی را زیر پوشش قرار داد.

وی تصریح کرد: در واقع در سال 91 نیازهای اساسی و ضروری کشور، چه در بخش خانگی و مسایل مربوط به معیشت مردم و چه در بخش صنعتی، تولیدی، زیر بنایی را با نرخ ارز مناسبی تامین می کنیم.

وی، با تاکید بر حمایت مجموعه دولت از برنامه های بانک مرکزی در سال 91 ،گفت: در سال جاری سعی می شود انعطاف هایی نیز در بازار ایجاد کنیم تا بازار غیر رسمی هم ساماندهی شده و فعالان این بازار در قالب ارز مدیریت شده از سوی دولت، فعالیت های خود را انجام دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  ⁄    =  7