افزایش ضریب امنیت کارت های بانکی

بانک مرکزی در راستای کاهش سوء استفاده از کارت های بانکی طرح افزایش ضریب امنیتی این کارت ها را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  ناصر حکیمی مدیر اداره نظام پرداخت های بانک مرکزی به باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر ضریب امنیت کارت های اعتباری فعلی براساس استانداردهای موجود پی سی وان است که بانک مرکزی برنامه افزایش ضریب امنیتی کارت های بانکی را به پی سی تو(P.C.2) در دستور کار خود قرار داده است.

حکیمی تصریح کرد: این کار صرفا باعث کاهش سوء استفاده از کارت های اعتباری و افزایش ضریب اطمینان مردم به بانکداری الکترونیک می شود.

مدیر اداره نظام پرداخت های بانک مرکزی در مورد واگذاری اجرای این طرح به شرکت های داخلی و یا خارجی گفت: فرقی نمی کند که شرکت داخلی یا خارجی باشد بلکه فقط موضوع رعایت استانداردهای در نظر گرفته شده برای افزایش ضریب امنیتی کارت های اعتباری مدنظر مسئولان است.

حکیمی در خصوص برنامه های جدید بانک مرکزی در سال 91 بعد از اجرای سحاب گفت: طرح های شاپرک و برداشت مستقیم از حساب بانکی و افزایش سطح ضریب امنیتی بانکداری در فضای مجازی از برنامه های مهم بانک مرکزی در سال 91 که شاپرک مربوط به ساماندهی دستگاه های POS در سراسر کشور است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  6