کاهش اونس جهانی طلا در روز سه شنبه

سرمایه داران به بازار طلا همچنان امیدوارند

سرمایه داران در حالی به افزایش اونس جهانی طلا در آینده ای نزدیک امید وار می باشند که بهای این فلز ارزشمند در چند روز اخیر شاهد روندی نزولی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از طلا، خبرگزاری رویترز، اونس جهانی طلا در روز سه شنبه به دلیل افزایش بحران اقتصادی در منطقه ی یورو با کاهش رو به رو شد. افزایش بحران اقتصادی در منطقه ی یورو به سبب افزایش بدهی های دولت اسپانیا رخ داده است. این روند باعث شده است که بهای یورو در بازارهای جهانی نیز با کاهش همراه شود.

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده می باشند که در این شرایط نمی توان به هیچ قرار داد یا معامله ای در اروپا امید وار بود. امنیت شغلی و مبادلاتی در بازارهای اروپا وجود ندارد. بنابراین می توانیم این انتظار را داشته باشیم که سرمایه داران دارایی های خود را تبدیل به سرمایه ای امن کنند. در این شرایط طلا می تواند نقش اساسی را ایفا کند.

البته در دو هفته ی گذشته دلار آمریکا نیز از شرایط خوبی برخوردار بوده است. در این شرایط نگاه بسیاری از سرمایه داران به اعلام نظر بانک مرکزی آمریکا در هفته ی آینده می باشد. بانک مرکزی آمریکا که با مشکل بیکاری در کشور خود رو به رو شده است در صدد است تا بتواند با اتخاذ سیاست های پولی جدید موجبات افزایش فرصت های شغلی را پدید آورد. بنابر این بسیاری از سرمایه داران تصمیم گیری خود را به بعد از زمان اعلام نظر بانک مرکزی آمریکا موکول کرده اند. در هفته ی آینده مشخص خواهد شد که میزان تقاضا برای طلا با افزایش رو به رو خواهد شد یا اینکه سرمایه داران سرمایه های خود را تبدیل به دلار آمریکا خواهند کرد.

لازم به ذکر است که اونس جهانی طلا در روز سه شنبه با اعلام ساعت 3:12 دقیقه به وقت لندن با 0.1 درصد کاهش رو به رو شد و به 1649 دلار و 70 سنت رسید.

ونگ تا او کارشناس سایت رویترز همچنان بر کاهش بهای اونس جهانی طلا تا مرز 1630 دلار در هر اونس معتقد می باشد. اما نظر کلی کارشناسان نسبت به بهای اونس جهانی طلا در این هفته به این گونه می باشد که این بها در بازه ی 1600 تا 1660 دلار در هر اونس مبادله خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  88  =  96