نظارت بر بازار مقدم بر نظارت بر بانک ها

بلومبرگ مطرح کرد:

بانک DBK* اخیرا، بانک سرمایه گذاری آمریکایی خود را از شرکت هلدینگ جدا کرده و بدین صورت آن را از نظارت بانک مرکزی آمریکا خارج ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک پارسی بانک، به نقل از بلومبرگ تا به کنون قانون گذاران آمریکایی نسبت به چنین حرکاتی واکنش نشان داده اند. این امر به دلیل این است که قانون جدید نظارت بر بانک ها (Dodd-Frank) در پیروی از  قانون اصلی معماری که شکل باید از عملکرد تبعیت کند، شکست خورده است. برای اینکه  نظارت مالی موثر باشد، باید بر عملکرد اقتصادی به جای شکل قانونی تمرکز شود. اگر بدین صورت نباشد، موسسات راه های جدیدی برای از زیر با در رفتن محدودیت های نظارتی پیدا خواهند کرد.

نظارت مالی این وجه بارز از نظارت را ندارد. در نتیجه نظارت به صورت اسمی می شود و واسطه ها شکل های قانونی شان را به منظور کاهش هزینه هایشان تغییر می دهند.

زمانی که به شکل، به جای عملکرد، اجازه هدایتِ نظارت داده می شود، مشکل کلاسیک "ثبات در طول زمان" ظهور می کند. ثبات زمانی به انگیزه هایی اشاره می کند که در شرایط دشوار باعث می شود، سیاستگذاران به تعهداتی که در دوران ثبات اقتصادی متقبل شده اند، وفادار بمانند.

آسان ترین راه برای حل این مشکل این است که نظارت بر ابزارهای مالی و بازارها به جای نظارت بر موسسات بانکی انجام شود.

 

 *Deutsche Bank AG

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

73  −  70  =