ADFIAP چیست؟

ADFIAP نقطه عطفی برای کل بانک های توسعه و دیگر نهادهای مالی درگیر در توسعه مناطق آسیا-پاسیفیک محسوب می شود. ماموریت ADFIAP، کمک به پیشرفت در توسعه پایدار از طریق تقویت عملکرد موسسات توسعه مالی، افزایش ظرفیت اعضا و پشتیبانی از ابداعات توسعه مالی است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پارسی بانک،   پیشرفت توسعه پایدار از طریق اعضای ماموریت این موسسه محسوب می شود. این موسسه در سال 1976 تاسیس شده است و در حال حاضر 127 عضو در 44 کشور دارد.

بانک توسعه آسیا، عضو ویژه این موسسه است. ادفیاپ همچنین عضو موسس مجمع منطقه ای موسسات توسعه مالی است که تشکیل شده از مجمع های محلی آفریقا، آسیا-پاسیفیک، آمریکای لاتین و خاورمیانه می باشد. ایده ی مجمعی از بانک های توسعه ای در سال 1969 در چهارمین کنفرانس منطقه ای موسسسات توسعه مالی آسیا-پاسیفیک با پشتیبانی بانک توسعه آسیا (ADB) به وجود آمد.

این موسسه یک NGO محسوب می شود که در مقام مشاوره با کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل قرار دارد. محل دائمی این موسسه در مانیل پایتخت فیلیپین است.

ماموریت ADFIAP، پیشرفت بخشیدن به توسعه پایدار از طریق تقویت عملکرد موسسات توسعه مالی، افزایش ظرفیت اعضا و پشتیبانی از ابداعات توسعه مالی است و این موسسه از طریق فراهم آوردن خدمات توسعه مالی توسط اعضایش، اقتصاد پایدار، توسعه اجتماعی و محیطی و رشد منطقه ای را در چشم انداز خود قرار داده است.

یکی از ارزش های اولیه موسسه "حرفه ای بودن" است. این موسسه به سختی تلاش می کند تا استانداردهای حرفه ای خودش را بهبود بخشد و کارکنان آن در یادگیری مسائل جدید و تازه و افزایش مهارت خود فروگذاری نمی نمایند. گسترش ارتباطات موسسه با موسساتی شبیه خودش و بهتر کردن روابطش با اعضا نیز از دیگر ارزش های اساسی محسوب می شود. صداقت، ابداع و تساوی از دیگر ارزش های اصلی این موسسه هستند.

این موسسه در سال 1976 و از  سوی 31 عضو از مؤسسات مالی توسعه ای « DFI» ، هنگام برگزاری نشست سالیانه بانک توسعه آسیا در مانیل فیلیپین تاسیس شد .

ایران و ادفیاپ

بنابراین گزارش بانک صنعت ومعدن موفق شد جایزه سال 2012 بخش توسعه اقتصادی موسسه ادفیاپ را به خود اختصاص دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  4  =