تاثیر انتخابات اروپا و عملکرد دلار آمریکا بر بهای طلا در هفته آینده

کیتکو بررسی کرد:

انتخابات اروپا و چگونگی عملکرد دلار آمریکا بر روی بهای طلا در هفته آینده تاثیر خواهد گذاشت. در نظرسنجی طلای کیتکو، 22 نفر در این هفته پاسخ دادند که ده نفر افزایش قیمت را پیش بینی کردند. در حالیکه 8 نفر کاهش قیمت ها انتظار داشته و چهار نفر بدون نظر بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از  پارسی بانک، به نقل از کیتکو قیمت ها در طول هفته پایین و در روز جمعه بالاتر بوده اند. در نظرسنجی طلای کیتکو، از 33 شرکت کننده، 22 نفر در این هفته پاسخ دادند که از این 22 نفر، ده نفر افزایش قیمت را پیش بینی کردند. در حالیکه 8 نفر کاهش قیمت ها انتظار داشته و چهار نفر بدون نظر بوده اند.

براساس دپارتمان کار آمریکا، 115000 شغل در ماه آوریل ایجاد شده و نرخ بیکاری تا 8.1 درصد پایین آمده است.  کاهش نرخ بیکاری به این دلیل است که مردم به جای پیدا کردن شغل، به طور فعال به دنبال آن نگشته اند.

تحلیل گران معتقدند که آنها انتظارات خودشان را نسبت به رشد نسبی 2 درصد اقتصاد سال جاری، عوض نکرده اند.

آمار مربوط به نرخ شغل روز جمعه، باعث تکان دادن قیمت طلا، امری که تحلیل گران بازار امیدوار بودند که اتفاق بیافتد، نشده است. تحلیلگران بانک Deutsche اظهار کردند که بهای طلا در طول شش هفته گذشته، به دنبال آرامش نسبی موجود در بازار ارز، تقریبا حول 1650 دلار ثابت بوده است.

این آرامش، به کاهش بهای طلا همانند دیگر کالاها در بازار انجامیده است. اما این شرایط، ممکن است با شکسته شدن قیمت دلار، پایان یابد. از آنجایی که آمار کار، تاثیری بر روی بهای طلا نداشته، انتخابات یونان و فرناسه نیز باعث تغییر خاصی نخواهد نشد.

در فرانسه آرا نشان می دهد که کاندیدای حزب سوسیالیست، فرانسوا اولاند برتری خود بر نیکولا سارکوزی را حفظ کرده است.

همچنین تحلیلگران معتقدند که در صورت سقوط یورو، دلار آمریکا بالا خواهد رفت که به قیمت طلا و دیگر کالاها فشار خواهد آورد. زیرا چگونگی بازار طلا بر پایه بهای دلار تعیین می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄  3  =