درآمد حاصل ازهدفمندی یارانه ۶۶۰ هزار میلیارد ریال تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جزء 1 ماده 10 لایحه بودجه سال جاری، درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در سال 91 را مبلغ 660 هزار میلیارد ریال تعیین کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز – یکشنبه – خود در ادامه بررسی لایحه بودجه، همچنین در بند الف جزء یک ماده 10 لایحه بودجه به دولت اجازه دادند مبلغ 560 هزار میلیارد ریال به صورت ماهانه و متوازن هر ماه متوسط مبلغ 46 هزار و 666 میلیارد ریال از محل اصلاح قیمت های ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه ها کسب کند.

همچنین نمایندگان در بند ب جزء یک ماده 10 لایحه بودجه سال 91 کل کشور به دولت اجازه دادند تا مبلغ 100 هزار میلیارد ریال یارانه های نان، برق و سایر کالاها و خدمات مندرج در قانون بودجه را کسب کند.

'احمد توکلی' نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد اصلاح بند الف ماده 10 لایحه بودجه را قبل از تصویب آن ارائه کرد و گفت: اگر برای درآمد حاصل از اصلاح قیمت های ماده 1 قانون هدفمند کردن یارانه ها، زمان تعیین نشده است، دولت باید در زمان کوتاهی تامین درآمد کند که این مساله با ابهام روبرو است.

'علی لاریجانی' که ریاست جلسه علنی مجلس را به عهده داشت، در پاسخ گفت: این ابهام وارد است و باید برای این بند، اصلاح صورت بگیرد.
پس از این پیشنهاد، اصلاح صورت گرفت و به تصویب نمایندگان رسید.

بر اساس بند الف ماده 10 لایحه بودجه‌، پیش از اصلاح آن، دولت می توانست تا مبلغ 560 هزار میلیارد ریال از محل اصلاح قیمت های ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه ها درآمد کسب کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =