فعالیت اعتماد ایرانیان فعلا غیرقانونی است

معاون نظارت بانک مرکزی:

معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد که موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان ضوابط و مقررات را رعایت نکرده به همین دلیل بانک مرکزی به بانک ها اعلام کرده است که به این موسسه خدمات بانکی را ارائه ندهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکابراهیم درویشی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری اعتبار درباره وضعیت موسسات مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان و مولی الموحدین گفت: اعضای هیات مدیره اعتماد ایرانیان بانکی نیستند به همین دلیل ما نگران آن هستیم که چالش تعاونی های اعتبار بهمن ایثار و وحدت گلستان نیز برای این موسسه تکرار شود.

وی با اشاره به بخشنامه جدید بانک مرکزی به بانک ها مبنی بر خودداری از ارائه خدمات بانکی به موسسه اعتماد ایرانیان، گفت: آنچه مسوولان این موسسه درباره بانکی بودن اعضای هیات مدیره می گویند ملاک نیست بلکه ملاک نظر بانک مرکزی به عنوان متولی نظام پولی و بانکی کشور است.

معاون نظارت بانک مرکزی از برکناری اعضای هیات مدیره موسسه اعتماد ایرانیان در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: هیات مدیره ای که بانکی نیستند باید برکنار شوند چون طبق ضوابط و مقررات، اعضای هیات مدیره بانک ها و موسسات اعتباری حداقل باید 10 سال سابقه کار مفید بانکی داشته باشند.

درویشی تاکید کرد: فعلا موسسه اعتماد ایرانیان از نظر بانک مرکزی تخلف کرده است به همین دلیل اعلام کرده ایم که فعالیت آنها غیرقانونی است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: اگر سهامداران این موسسه، اعضای هیات مدیره خود را از افراد بانکی مورد تایید انتخاب و در مسیر تعیین شده از سوی بانک مرکزی حرکت کردند ما هم طبق مقررات به آنها مجوز فعالیت خواهیم داد اما اگر قوانین را رعایت نکنند با آنها برخورد خواهیم کرد.

به گفته درویشی، فعلا در حد تذکر، هشدار و اطلاعیه برای خودداری از ارائه خدمات بانکی عمل می کنیم ولی اگر تعداد تخلفات بیشتر شد، تصمیم مهم تر را شورای پول و اعتبار اتخاذ خواهد کرد.

درویشی درباره موسسه مالی و اعتباری مولی الموحدین هم گفت: این موسسه به بانک ایران زمین تبدیل شده است و شعب آن هم در مرحله تبدیل به بانک هستند و تعدادی از آنها هم تغییر نام داده اند ولی دلیل طولانی شدن فرآیند این تبدیل این است که موسسه مولی الموحدین کفیل تعاونی اعتبار بهمن ایثار شده و در حال جمع آوری مطالبات این تعاونی است.

وی در عین حال اظهار داشت: ما به مدیران این موسسه اعلام کرده ایم که هرچه زودتر کار تبدیل شعب به بانک را انجام دهند و اگر مورد اختلاف نظری هم میان سپرده گذاران درباره موسسه مخاطب آنها وجود نداشت، بانک مرکزی برای رفع اختلاف به کمک خواهد آمد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  2  =  9