اعتبار سنجی، مهمترین شرط پرداخت وام مسکن

مدیرعامل بانک مسکن در جریان بازدید از پروژه4920 واحدی مسکن مهر اعتبار سنجی دقیق را مهمترین شرط پرداخت تسهیلات برشمرد وافزود : هیچ گاه در پرداخت تسهیلات به وثیقه بسنده نکنید، زیرا اگر اعتبار سنجی دقیق انجام شود شاید نیازی به وثیقه هم نباشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شریفی در روند بازدید این پروژه با اشاره به حجم تسهیلات پرداخت شده توسط بانک مسکن در طرح مسکن مهر گفت : بانک مسکن به اذعان مسوولان و مشتریان به خوبی وظایف خود در بخش مسکن مهر را به انجام رسانده و اگر در برخی موارد توقفی در ساخت پروژه های مسکن مهر پیش آمده از طرف پیمانکار بوده است.

مدیر عامل بانک مسکن افزود: پروژه دولت مهر به تعداد 4920 واحد توسط شرکت کیسون در حال ساخت است و با 82 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله نازک کاری قرار دارد وتاکنون حدود  91درصد سهم الشرکه بانک به این پروژه اختصاص یافته است.

وی کیفیت پروژه هایی که توسط شرکت کیسون در مناطق مختلف کشور در حال ساخت است را مطلوب و موجب رضایت مشتریان عنوان کرد.

شریفی از مسوولان استان کرمانشاه خواست تا در مرحله فروش اقساطی و پس از تحویل واحدها به مشتریان نهایت همکاری را با بانک مسکن برای فرهنگ سازی بین متقاضیان برای پرداخت به موقع اقساط داشته باشند.

وی اعتبار سنجی دقیق را مهمترین شرط پرداخت تسهیلات برشمرد وافزود : هیچ گاه در پرداخت تسهیلات به وثیقه بسنده نکنید، زیرا اگر اعتبار سنجی دقیق انجام شود شاید نیازی به وثیقه هم نباشد.

شریفی افزود : اعتبار سنجی الزامی است و به بازرسان هم تاکید شده تا در نظارت های خود نسبت به این مساله نهایت دقت را داشته باشند.

مدیر عامل بانک از ابلاغ سیاست های اعتباری پیش از پایان اردیبهشت ماه خبر داد و افزود : حدود 700 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر توسط شبکه بانک مسکن پرداخت شده که از هم اکنون باید برای وصول آن برنامه ریزی کنیم.

شریفی به حمایت های وزارت راه و شهرسازی و رئیس جمهور از بانک مسکن اشاره کرد و بیان داشت : از زمانی که بانک مسکن به مبحث طرح مسکن مهر ورود کرده حمایت های دولت از بانک بیشتر شده است.

مدیر عامل بانک مسکن تقویت کنترل و نظارت را مهم و اساسی توصیف کرد و خاطر نشان ساخت : اثرات فضای بی اعتمادی که به دنبال وضعیت اخیر شبکه بانکی بوجود آمد در بانک مسکن کمتر از سایر بانکها بود ، با این وجود کنترل ونظارت مستمر حتی نسبت به زیر مجموعه ضروری است.

شریفی با اشاره به ترکیب جمعیتی جوان استان کرمانشاه و لزوم استفاده از نیروهای جوان در مدیریت بانک اظهار داشت : جمعیت جوان کشور یک فرصت برای پیشرفت است و برای تامین آینده بانک باید روی نیروهای جوان سرمایه گذاری کنیم.

مدیر عامل بانک مسکن در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت : نام کرمانشاه یادآور سال های حماسه ، ایثار و از خود گذشتگی مردم این استان است.

شریفی با ابراز رضایت از عملکرد کرمانشاه در پروژه بازسازی و تعمیرات شعب استان گفت : بازسازی 90 درصد از شعب استان کرمانشاه در مدت زمان کوتاه  حرکتی بود که در بین مدیریت های کشور تنها توسط مدیریت کرمانشاه صورت گرفت که قابل تقدیر است.این تعمیرات علاوه بر خرسندی و آرامش خاطرهمکاران ، رضایت مشتری وارائه خدمات مطلوب را نیز به دنبال دارد.

بر اساس این گزارش ، در این مراسم نعیمی مدیرشعب بانک مسکن استان کرمانشاه نیز به ارائه گزارش عملکرد این مدیریت وهمچنین ویژگی های جمعیتی و جغرافیایی استان پرداخت و تصریح کرد : بانک مسکن استان کرمانشاه با مانده 3هزار و541میلیارد ریال حدود 11 درصد از کل سپرده های شبکه بانکی استان را در اختیار دارد و به لحاظ سرانه سپرده به تعداد شعب رتبه دوم ، سرانه سپرده ها به تعداد پرسنل رتبه اول ، از نظر پرداخت تسهیلات رتبه اول و در کاهش مطالبات معوق در رتبه دوم قرار دارد.

نعیمی مانده کل تسهیلات استان را 16هزار و 720 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : در سال 88 مصارف  بانک مسکن استان کرمانشاه 5 هزارمیلیارد ریال بوده که در سالهای 89 و 90به 11هزار و 700میلیارد ریال رسید.

وی گفت : در سال گذشته برای اولین بار مدیریت کرمانشاه موفق شد حدود یک هزارو 900میلیارد ریال اوراق مشارکت به فروش برساند که در طول تاریخ این مدیریت بی سابقه است.

فریبرز نعیمی آسایش و پیشرفت کشور را مدیون رشادت های شهدا وایثارگران دانست و با گرامی داشتن یاد وخاطره شهدای بانک مسکن استان کرمانشاه  ادای دین به این شهدا را خدمت بی وقفه و تلاش برای آبادانی کشور برشمرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  45