ارائه بسته پیشنهادی جدید ۱+۵ در مذاکرات بغداد

وی گفته موضوع اصلی مورد بحث در این پیشنهادها، مسئله غنی سازی 20 درصدی توسط ایران است.

کشورهای عضو گروه 1+5 بسته پیشنهادی جدیدی را در مذاکرات با ایران ارائه خواهند کرد که به گفته آنها، «مورد توجه» ایران قرار خواهد گرفت.

به گزارش «تابناک»، «مایکل‌ مان»، سخنگوی کا‌ترین اشتون و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: من درباره پیشنهاد‌هایمان وارد جزییات نمی‌شوم؛ اما بی‌گمان ما پیشنهادهایی را روی میز می‌گذاریم که مورد توجه ایران است.

مان که در گفت‌و‌گویی تلویزیونی سخن می‌گفت، همچنین بیان کرد: «پیشنهادهای جدید 1+5، نگرانی‌های اصلی این گروه نسبت به برنامه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار خواهد داد».

وی گفته موضوع اصلی مورد بحث در این پیشنهادها، مسئله غنی سازی 20 درصدی توسط ایران است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره محتوای این بسته پیشنهادی و اینکه آیا باید از مذاکرات امروز انتظار پیشرفت داشت یا خیر، گفت: «ما در مذاکرات استانبول، از کلیات موضوع سخن گفتیم، ولی امروز می‌خواهیم وارد جزییات شویم و پیشنهادهای جدید ما نیز در همین زمینه است».

وی ادامه داد: «ما انتظار نداریم با یک برگه کاغذ از مذاکرات امروز بیرون رویم و بگوییم توافق شده است، بلکه هدف ما دستیابی به مبنایی برای پیشبرد این روند است».

مان در پایان، با بیان اینکه 1+5 به دنبال «گفت‌و‌گو برای گفت‌و‌گو» نیست، اظهار امیدواری کرد که در مذاکرات امروز، پیشرفتی در حل برنامه هسته‌ای ایران حاصل شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  35