تهدید اصلی امینت بانکداری مجازی عدم آگاهی مردم است

رییس پلیس فتا کشور:

رییس پلیس فتا کشورگفت: امنیت باید در بانکداری امروز که بیشتر بانکداری الکترونیک است مورد توجه قرار گیرد.پلیس فتا، سرقت از بانک و سیستم‌های مجازی را تهدید نمی‌داند بلکه تهدید اصلی عدم آگاهی مردم از این فضا است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  سرهنگ سید محسن میربهرسی، در نشست بزرگداشت آزادسازی خرمشهر که از سوی موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان برگزار شده بود، گفت: در ایران وقتی بانکداری الکترونیک وارد شد، به دنبال آن جرم و سارقین نیز وارد شدند و مردم از این موضوع مطلع نبودند.

وی گفت: سهامداران بانک ها و مردم سرمایه‌های خود را در بانک گذاشته اند لذا نباید اجازه دهیم مجرمان با استفاده از عدم آگاهی مردم از راه‌های سرقت الکترونیک، احساس امنیت کرده و به راحتی به فعالیت های خود ادامه دهند.

وی اظهار داشت: پلیس فتا، سرقت از بانک و سیستم‌های مجازی را تهدید نمی‌داند بلکه تهدید اصلی عدم آگاهی مردم از این فضا است.

معاون اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا) یادآور شد: زمانی که بانکداری الکترونیکی وارد کشور شد به دنبال آن تبعاً جرم‌های مرتبط با این موضوع نیز شکل گرفت.

وی از رسانه‌ها خواست تا با اطلاع رسانی دقیق به مردم نسبت به چگونگی حفاظت از حساب‌های بانکی خود در اینترنت و کارت ها، در حفاظت از سرمایه های مردم مشارکت داشته باشند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ⁄    =  2