احياي مجوز بانک الکترونیکی آرین با افزایش سرمایه يا ادغام بادو موسسه

بانک ‌مرکزی پيشنهاد داد:

پس از رايزني هاي مسئولان بانك آرين و همچنين ارسال نامه سه هزار سهامدار اخيرا بانك مركزي دو راه پيش پاي مسئولان اين بانك الكترونيك قرار داده كه يكي اصلاح افزايش سرمايه و سپس رساندن ميزان سرمايه به حد 400 ميليارد تومان و ديگري ادغام با دو موسسه مالي و اعتباري است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در پی نامه سرگشاده سهامداران بانک آرین خطاب به رییس‌کل بانک ‌مرکزی و درخواست تجدید نظر نسبت به تعلیق مجوز نخستین بانک الکترونیکی ایران، رئيس كل بانك مركزي از بررسی دوباره وضع بانک آرین و سهامدارانش خبر داد.

محمود بهمنی با اشاره به این که بانک مرکزی از سهامداران متضرر بانک آرین حمایت کامل می کند، گفت: بانک ‌مرکزی ابتدا سرمایه بانک‌های تمام الکترونیک را 70 میلیارد تومان اعلام کرد و با تصویب شورای پول و اعتبار این مبلغ ابتدا به 200 میلیارد تومان، سپس به 400 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: هرچند سهامداران بانک آرین در مهلت مقرر نتوانستند در زمینه افزایش سرمایه اقدام کنند، اما بانک مرکزی هنوز هم این فرصت را برای آنان قایل است که در این زمینه یا با ادغام با دیگر بانک‌ها بتوانند بانک نیرومند دیگری راه‌اندازی کنند و یا در فرصت مقرر سهامداران نسبت به افزایش سرمایه اقدام کرده و شرایط را مهیا کند.

وی در مورد این که آیا سهامداران بانک آرین باید با درخواست جدید، بانک جدید دیگری را راه‌اندازی کنند، اظهار داشت: خیر،اگر سهامداران در مهلت مقرر اقدام کنند مورد حمایت بانک مرکزی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: در صورتی که همه چیز روال قانونی خود را طی کند و شرایط و مقررات رعایت شود می توانیم شاهد تغییر وضعیت این بانک خصوصی باشیم.

ادغام در موسسات مالي

در همين حال منابع اگاه خبر دادند كه بانك مركزي همچنين پيشنهاد كرده كه بانك الكترونيكي آرين با ادغام در دو موسسه مالي و اعتباري از جمله اعتماد ايرانيان به فعاليت خود ادامه دهد.

اين پيشنهاد در كنار افزايش سرمايه اكنون روي ميز مسئولان بانك آرين قرار دارد. به نظر مي رسد بانك مركزي بيشتر روي ادغام نظر داشته باشد چرا كه از اين طريق مي تواند دو هدف را همزمان دنبال كند. هم به مسئولان بانك آرين پاسخ مثبت داده باشد و هم زمينه بانك شدن دو موسسه را فراهم كرده تا تا از اين طريق امكان نظارت خود را گسترده تر كند.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  28