ادامه روند صعودی اونس جهانی طلا

اونس جهانی طلا در حالی با افزایش رو به روشده است که اطلاعات بدست آمده از اقتصاد آمریکا حاکی از ادامه رکود در این منطقه می باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از طلا خبرگزاری رویترز، اونس جهانی طلا روز گذشته در حالی با افزایش رو به رو شد که 2 شاخص مهم اقتصادی دیگر در آمریکا اعلام شد.شاخص بهای تولید با 1 درصد و شاخص خرده فروشی با 2 درصد کاهش رو به رو شده اند که دلیلی بر ادامه رکود اقتصادی در آمریکا به می باشند.

یکی از مهم ترین عواملی که باعث افزایش سطح تقاضا برای اونس جهانی طلا به شمار می آید ناتوانی سرمایه داران در اطمینان به واحدهای پولی می باشد.اقتصاد اروپا نیز همانند اقتصاد آمریکا با رکود شدیدی رو به رو شده است. رتبه اقتصادی 18 بانک معتبر اسپانیا از سوی موسسه اعتبارسنجی مودیز کاهش شدیدی یافته است.بنابر اعتقاد بسیاری از کارشناسان اسپانیا در حال ادامه دادن به راهی است که پیش از او دولت های پرتغال،ایرلند و یونان نیز رفته بودند. اسپانیا به دنبال جذب کمک های مالی جدید می باشد.این کمک ها در عمل نشان داده اند که در ابتدا باعث کاهش میزان بدهی و رونق یافتن کوتاه مدت اقتصاد آن منطقه می شوند، اما در ادامه به این معنا می باشد که میزان بدهی آن منطقه افزایش یافته است.

بنابر آخرین اطلاعات به دست آمده وامی به میزان 100 میلیارد یورو به دولت اسپانیا پرداخت خواهد شد که طی آن بتواند سیستم های بانکی خود را تقویت کند.

لازم به ذکر ست که اونس جهانی طلا با اعلام ساعت 1:19 دقیقه به وقت لندن با افزایش 0.2 درصدی رو به رو شد و به 1620 دلار در هر اونس رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  5