بیم از رکود اقتصادی طلا را کاهش داد

روز جمعه پس از آخرین مرحله هجوم خریداران برای فروش، قیمت طلا دوباره افزایش یافت اما به دلیل نگرانی برای اقدامات محرک اقتصادی فدرال رزرو 4 درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پارسی بانک از روبترز  در ساعات اولیه کار بازار طلا ، بهای آن وارد منطقه منفی 2012 شد و به این ترتیب کاهش 2.5 درصدی بهای طلا در روز پنج شنبه، به روز بعد هم امتداد یافت.  سرمایه گذاران از تصمیم فدرال رزرو برای ادامه برنامه عملیات پایین نگه داشتن نرخ بهره( در طولانی مدت) ناامید شدند.

 بیم از تورم به روند صعودی قیمت طلا در چند سال آینده دامن زده است اما سرمایه گذاران  اکنون  نگران  مرحله رکود  هستندزیرا آمار و داده های اقتصادی هفتگی آمریکا نشان از کاهش فعالیتهای اقتصادی در سراسر دنیا دارد.
 
 آر.جی اوبراین یکی از دلالان ارشد بازار کالاها  در این باره می گوید:   اکنون میزان تورم صفر است  و طلا به عنوان یک سرمایه خطر پذیر  مورد قبول همه شد البته حالا به دلیل افزایش بهای دلار قیمت آن در حال کاهش است.

 این کارشناس معتقداست سرمایه گذاران بخش طلا  ممکن است پس از آخرین دوره کاهش بهای طلا، سعی کنند دوباره موقعیت آن را به حالت قبل برگردانند و درباره جریان سرمایه ها به خزانه های آمریکا دوباره تفکر کنند.

 قیمت نقطه ای طلا 0.2 درصد کاهش یافته و به 1,568.70 دلار به ازای هر اونس رسید. این بها فقط 5 دلار بیشتر از طلای  1,563.80دلار ی در 2011 است.
 براساس آمار خبرگزاری رویترز بهای قراردادطلای تحویل ماه  آگوست به ازای هر اونس به   1,566.90 دلار رسید و حجم آن نیز 35 درصد کمتر از حد متوسط طلای معامله شده در یک ماه گذشته است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  40