جدال دلار و طلا در بازار جهانی به نفع فلز زرد

به دنبال افزایش اشتغال در اقتصاد امریکا طی ماه جولای و کاهش ارزش دلار قیمت جهانی طلا امروز دو شنبه با افزایش روبرو شد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از سایت طلا رویترز ، ارزش دلار آمریکا امروز به پایین ترین حد خود در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی در یک ماه اخیر رسیده است .

وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد اقتصاد این کشور طی ماه جولای 163 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است ولی علی رغم این افزایش نرخ بیکاری آمریکا به بیش از 8.3 درصد رسیده است .

بر اساس این گزارش ، فدرال رزرو آمریکا قصد دارد در نشست ماه سپتامبر اجرای سیاستهای انبساطی جدید از جمله خرید اوراق قرضه دولتی را در دستور قرار دهد . بر این اساس قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک امروز با 1.31 دلار افزایش به بیش از 1604.31 دلار رسیده است .

قیمت طلا روز جمعه نیز با رشد 0.9 درصدی روبرو شده بود . قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.1 درصد کاهش به 1607.40 دلار رسیده است .

همه نگاه های بین المللی طی هفته جاری بر اقدامات جدید بانک مرکزی اروپا برای خریداری اوراق قرضه کشورهای بحران زده منطقه یورو معطوف شده است.

آمارهای رسمی تجاری هنگ کنگ نیز نشان می دهد میزان صادرات طلای این کشور به چین طی ماه ژوئن با 10 درصد کاهش روبرو شده و به کمتر از 68 تن رسیده است صادرات طلای چین به هنگ کنگ نیز در این مدت با 9 درصد کاهش به کمتر از 27 تن رسیده است .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  3  =