مانده سپرده‌های بانک مسکن ۱۲ درصد افزایش یافت

مدیرعامل بانک مسکن با بیان عملکرد بانک به طور خلاصه پرداخت و مانده سپرده‌های بانک در پایان سال 90 را 179ر202 میلیارد ریال عنوان کرد که نسبت به سال 89 معادل 12 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک قدرت اله شریفی به بیان جایگاه بانک مسکن در سیستم بانکی در سال گذشته اشاره کرد و سهم بانک مسکن در بخش‌های سپرده، تسهیلات، تعداد کارکنان، تعداد شعب، خود پردازها و تعداد کارت‌ها را در سیستم بانکی در سال گذشته به ترتیب 8/7، 24، 9/6، 8/6، 4/5و 1/8 درصد عنوان کرد.
شریفی در ادامه میزان مصارف بانک مسکن را در سال گذشته 912ر568 میلیارد ریال عنوان کرد که با داشتن 24 درصد از سهم سیستم بانکی ، این بانک رتبه اول پرداخت تسهیلات را در شبکه بانکی به خود اختصاص داده‌است.
وی همچنین در خصوص مانده تسهیلات اعطایی بانک مسکن گفت: درپایان سال 90 مانده تسهیلات اعطایی مسکن مهر 953ر297 میلیارد ریال و مانده تسهیلات اعطایی غیر از مسکن مهر 959ر269 میلیارد ریال می‌باشد که 52 درصد آن مربوط به مانده تسهیلات اعطایی مسکن مهر و 48 درصد نیز مربوط به مانده تسهیلات اعطایی غیر از مسکن مهر می‌باشد. ضمن اینکه تا پایان 31 مرداد ماه سال جاری 516ر313 میلیارد ریال در بخش مسکن مهر به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک مسکن در ادامه این مجمع عملکردی از طرح مسکن مهر بیان کرد و افزود: تا پایان سال گذشته جمع قراردادهای تسهیلات منعقد شده با متقاضیان 693ر371، جمع مبالغ پرداختی 039ر275و مانده تعهدات قراردادهای منعقد شده 654ر96 میلیارد ریال می‌باشد که 961ر204 میلیارد ریال نیز از تعهدات طرح باقی مانده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته منابع مالی طرح مسکن مهر از محل اعتبار دریافتی از بانک مرکزی مبلغ 000ر68 میلیارد ریال، فروش اوراق مشارکت طرح مسکن مهر به میزان 000ر70 میلیارد ریال و اضافه برداشت نزد بانک مرکزی به مبلغ 000ر225 میلیارد ریال می‌باشد، افزود: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تا پایان سال گذشته تعداد 986ر630ر2 واحد مسکونی در بخش‌های آماده سازی، ساخت، مسکن روستایی، بافت فرسوده شهری و غیره به متقاضیان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.
وی در ادامه تعداد ضمانت نامه‌های صادر شده در سال گذشته را 10315 فقره به مبلغ 908ر6 میلیارد ریال برشمرد که نسبت به سال 89 معادل 101 درصد رشد داشته است.
شریفی در ادامه به ارزیابی عملکرد بانک مسکن در بخش‌های ترازنامه بانک، صورت سود و زیان، مقایسه بودجه و عملکرد، درآمدها به تفکیک کارمزدی و غیر کارمزدی، نسبت‌ها و شاخص‌های مالی و شاخص‌های عملیاتی پرداخت.
مدیر عامل بانک مسکن نسبت کفایت سرمایه بانک در سال 90 را 13/4 درصد عنوان و تاکید کرد: چنانچه افزایش سرمایه بانک مسکن صورت گیرد این نسبت اصلاح می‌شود.
وی در ادامه با برشمردن اقدامات بانک مسکن در قالب حسابرسی داخلی، کمیته حسابرسی، مدیریت ریسک و کمیته عالی ریسک، کمیته وصول مطالبات و حوزه مبارزه با پولشویی از کسب موفقیت‌های بانک در حوزه اجتماعی در سال گذشته سخن گفت و پذیرش مسوولیت طرح مسکن مهر،کسب رتبه ششم در همایش بزرگ ملی تجارت و اقتصاد الکترونیکی، کسب رتبه سوم در همایش بین المللی نوآوری و عدالت اجتماعی، کسب رتبه برتر در بخش برنامه‌ریزی ارتباطی در هفتمین جشنواره برترین‌های روابط عمومی و کسب رتبه برتر در دومین جشنواره ملی ارتباطات و فن آوری اطلاعات را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد.
وی در پایان پیشنهادهایی را از سوی هیات مدیره بانک مسکن در بخش‌های تصویب انتقال اندوخته مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت به حساب افزایش سرمایه بانک، موافقت با تخصیص سود انباشته به افزایش سرمایه بانک، تصویب بودجه سال 91 و بودجه اصلاحی سال 90، مشخص کردن نحوه تامین مالی تعهدات باقی مانده طرح مسکن مهر، موافقت با تشکیل صندوق ملی مسکن و ساختمان و بازنگری در نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی بخش مسکن به اعضای مجمع ارایه کرد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ⁄  1  =