کاهش طلا در بازار جهانی

پس از رشد چشمگیر قیمت جهانی طلا در هفته گذشته ، قیمت این فلز گرانبها امروز چهارشنبه بار دیگر با کاهش جزئی روبه رو شده است .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از سایت طلا /رویترز، قیمت جهانی پلاتین نیز که روز گذشته با کاهش 2 درصدی روبه رو شده بود امروز بار دیگر افزایش یافته است .

براساس این گزارش، برخی کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نسبت به موثر بودن اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانکهای مرکزی آمریکا و اروپا شک و تردید دارند و بر این باورند که اجرای سیاست های انبساطی پولی به تنهایی قادر به افزایش رشد و رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری نخواهد بود .کاهش چشمگیر قیمت جهانی نفت در روزهای اخیر نیز به این نگرانیهای دامن زده است .

این گزارش می افزاید، قیمت هر اونس طلا با 5.30 دلار کاهش به کمتر از 1766.39 دلار رسیده است . قیمت طلا روز جمعه به بیش از 1777.51 دلار رسید که این رقم در هفت ماه گذشته بی سابقه بوده است .

قیمت طلا در برابر رکورد 1800 دلاری مقاومت می کند . قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک نیز برای تحویل در ماه دسامبر به کمتر از 1768.70 دلار رسیده است . قیمت هر اونس پلاتین نیز با 4.84 دلار افزایش به بیش از 1622.24 دلار رسیده است . قیمت پلاتین روز گذشته در عرض ده دقیقه بیش از 50 دلار کاهش یافت .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  40