تحریم ایران بهای نفت را به بیش از ۱۱۶ دلار رساند

بهای نفت در بازارهای جهانی امروز(سه‌شنبه) به دلیل نگرانی درباره عرضه پس از اقدام اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران افزایش قابل توجهی یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بهای نفت خام برنت با دو دلار و چهار سنت افزایش به 116 دلار و 12 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت سبک آمریکا نیز با یک دلار و 24 سنت افزایش 92 دلار و شش سنت در هر بشکه معامله شد.

کن هاسوگاوا تحلیلگر نفتی در توکیو گفت: با توجه به تولید بالا از سوی عربستان سعودی و دیگران فعلا کمبود نفتی در بازار وجود ندارد و سطح ذخایر نیز خوب است.

وی افزود: از سوی دیگر به دلیل تنش بین ترکیه و سوریه و مسئله هسته ای ایران، تنش‌هایی در بازار وجود دارد و سطح قیمتها را بالا برده است.

هاسه گاوا افزود: دو عامل عرضه زیاد و نگرانی از وخامت بحران در خاورمیانه تقریبا بطور برابر اثر هم را خنثی می‌کنند مگر اینکه اوضاع ژئوپلیتیک منطقه بدتر شود که آنگاه باعث افزایش بیشتر قیمت نفت خواهد شد.

این تحلیلگر نفتی گفت که انتظار می‌رود که نفت برنت در کوتاه مدت (10 روز آینده) بین 110 تا 118 دلار در هر بشکه و نفت سبک آمریکا در محدوده 88 تا 95 دلار معامله شود.

بهای نفت برنت همچنین به دلیل احتمال تاخیر در از سرگیری فعالیت بزرگترین میدان نفتی انگلیس پس از تعمیر و نگهداری افزایش یافت.

این امر باعث شده اختلاف قیمت بین نفت برنت و نفت آمریکا به رقم 23 دلار و 95 دلار در هر بشکه برسد.

تحلیلگران موسسه ANZ در گزارشی گفتند: قیمت نفت برنت به دلیل تاخیر بیشتر در از سرگیری فعالیت بزرگترین میدان نفتی دریای شمال(بوزارد) افزایش یافته است.

وانگ تائو تحلیلگر خبرگزاری رویترز گفت: بهای نفت برنت ممکن است تا 117 دلار و 92 سنت در هر بشکه پیش برود در حالیکه قیمت نفت آمریکا احتمالا به 94 دلار و شش سنت در هر بشکه خواهد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  10