طراحی ۲ سامانه ملی از سوی بانک ملت

سامانه های ملی پایش و توزیع یارانه شیر مصنوعی( خشک) که از سوی بانک ملت طراحی شده است، به صورت رسمی آغاز به کار کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک این دو سامانه با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان غذا و دارو و معاون طرح و برنامه بانک ملت به صورت رسمی افتتاح شدند.

بر اساس این گزارش، هر دو سامانه مذکور به عنوان منابع اطلاعاتی سلامت کشور در مباحث آماری و مطالعاتی کاربرد دارند و در بحث نظارت و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و سوءاستفاده های احتمالی نقش بسزایی ایفا می کنند.

بر این اساس، تمامی شرکت های تولیدی، واردکننده و توزیع کننده شیر در سامانه ملی پایش ثبت می شوند و تمامی اطلاعات مربوط به صدور پروانه، ترخیص، فرمولاسیون، بررسی و آزمایش مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی و دارو در سیستم ثبت و با این اقدام، ضمن کوتاه تر شدن فرآیندها، از فعالیت افراد سودجو و سوءاستفاده های احتمالی جلوگیری می شود.

سامانه توزیع یارانه شیر مصنوعی(خشک) هم سامانه ای است که پس از تشخیص پزشک مبنی بر این که مادر قادر به تغذیه نوزاد از طریق شیر خود نیست و معرفی مادر به وزارت بهداشت، اطلاعات و دلیل نیاز وی به شیر خشک در این سامانه ثبت می شود و سپس بر اساس اطلاعات، بن کارتی از سوی بانک ملت در اختیار وی قرار می گیرد که این کارت در داروخانه های مشمول طرح قابل استفاده است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  ⁄  10  =