موسسه کوثر به یکی از ۵ بانک برتر کشور تبدیل می‌شود

معاون بازاریابی و امور مشتریان موسسه مالی و اعتباری کوثر با بیان اینکه در یک فرآیند میان‌مدت این موسسه به یکی از پنج بانک برتر کشور تبدیل می‌شود، گفت: تحقق منابع 24 هزار میلیارد ریالی فراتر از هدفی بود که به‌ آن رسیده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس از رشت، رضا شهرابی فراهانی در گردهمایی مسئولان موسسه مالی‌ و اعتباری منطقه 7 کوثر در این شهر با اشاره به اینکه گیلان در بین دیگر استان‌های شمالی کشور به مراتب جلوتر و موفق‌تر عمل کرده است، اظهار کرد: آغاز به کار کوثر همزمان با سلب اعتماد از برخی تعاونی‌ها و موسسات در کشور بود که گذشت زمان موجب شده تا میزان رضایت‌مندی و اعتماد مردم به موسسه مالی و اعتباری کوثر هر روز فراگیرتر شود.

وی افزود: در برنامه‌های آغازین راه‌اندازی موسسه کوثر گسترش کمی موسسه و افزایش حساب‌های مشتریان مدنظر قرار گرفت و از ابتدای سال 91 مهم‌ترین هدف مسئولان ارشد موسسه در راستای کیفی‌شدن خدمات پولی و بانکی و ارائه خدمات متنوع بانکی آغاز شد.

این مسئول با اشاره به اینکه ما با اصول علمی روز در مباحث بازاریابی به صورت علمی و تخصصی از مشاوران بازاریابی و اساتید دانشگاهی برای پیشبرد امور بهره‌مند هستیم، ادامه داد: ارائه خدمات به تمام اقشار جامعه در راستای کمک به منافع ملی و سازندگی کشور مهم‌ترین اهداف موسسه در فرآیند کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است.

وی با بیان اینکه موسسه کوثر در یک فرآیند میان‌مدت به یکی از پنج بانک برتر کشور تبدیل می‌شود، ادامه داد: تحقق منابع 24 هزار میلیارد ریالی فراتر از هدفی بود که به‌ آن رسیده‌ایم.

شهرابی فراهانی، موسسه کوثر را دارای پشتوانه بسیار قوی و برخوردار از افراد توانمند در مسایل اقتصادی دانست و افزود: همراهی و همدلی مسئولان و کارکنان موسسه مهم است.

جانشین مدیریت شعب منطقه 7 موسسه مالی و اعتباری کوثر نیز در مراسم مذکور با بیان اینکه موسسه مالی و اعتباری کوثر در مدت زمان کوتاه فعالیت خود در سیستم پولی و بانکی کشور توانسته است با به کارگیری سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای پیشرفته و به روز شده و نیز به کارگیری نیروی انسانی بااستعداد و تحصیلکرده که تماما تحصیلات آکادمیک خود را در رشته‌های مرتبط با فعالیت بانکی گذرانده‌اند گام‌های بزرگ و رو به جلویی بردارد، گفت: این موسسه در عرصه جلب اعتماد عمومی و جذب منابع (سپرده‌ها) توانسته است از رقبای خود که دارای سابقه بسیار طولانی‌تری در عرصه بانکداری هستند پیشی گرفته و حتی موجبات تعجب رقبا را فراهم آورد.

محمد نوایی افزود: با توجه به پویایی و تغییرات مستمر در بازار پولی و مالی، دوره داشتن شاه‌کلید به سر آمده و جای خود را به دسته کلید داده است به این معنا که برای کنترل و هدایت متغیرهای ورود، تصاحب و حفظ بازار روش‌ها و رفتارهای متعدد، متنوع و پویا لازم است.

وی راهکارهای کلیشه‌ای و تاریخ گذشته را جوابگو ندانست و افزود: واحد بازاریابی موسسه مالی و اعتباری کوثر به صورت متوالی مشتریان، رقبا و فرصت‌ها و تهدیدها را رصد کرده و با تحلیل شرایط روز برنامه‌های خود را طراحی و اجرایی می‌کند.

این کارشناس بازاریابی منطقه 7 خاطرنشان کرد: شعار «آینده از آن ماست» که یک هدف در موسسه کوثر تعریف شده و پیگیری می‌شود را تبدیل به هدفی دست‌یافتنی کرده‌ایم.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد شعب گیلان، افزود: در مدت راه‌اندازی شعب گیلان بالغ بر 46 هزار نفر مشتری جذب موسسه شده و 11 هزار نفر از تسهیلات کوثر بهره‌مند شدند.

نوایی، یادآور شد: اکنون کوثر مانند قطاری است که به سرعت در حال حرکت بوده و برای تحقق شعار سازمانی خود که «آینده از آن ماست» از هر فرصتی به نحو شایسته برای تعالی سازمانی استفاده بهینه می‌کند.

کارشناس فناوری اطلاعات موسسه مالی و اعتباری کوثر منطقه 7 نیز در مراسم مذکور به ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این مجموعه در راستای اقدام‌های صورت گرفته برای رشد موسسه در منطقه مذکور پرداخت و ابراز کرد: روند رشد منابع از بدو کار تاکنون در منطقه 7 موسسه مالی و اعتباری کوثر (گیلان، قزوین و زنجان) رو به رشد است.

حمید مجیدی افزود: منطقه 7 در جذب منابع دارای رتبه چهارم، جذب منابع ارزان‌قیمت رتبه دوم و جذب منابع گران‌قیمت دارای رتبه چهارم است.

وی با اشاره به اینکه در بخش فناوری اطلاعات سه بخش اصلی نرم‌افزار،‌ سخت‌افزار و شبکه در این موسسه در راستای پیشبرد امور خدمات مالی دخالت دارند، خاطرنشان کرد: موسسه کوثر در زمینه نرم‌افزار بانکداری به نرم‌افزار «سیمیای پنج» در راستای ارتقای نرم‌افزار و به روزرسانی نیازهای شعب و نیازهای مربوط به مشتریان تجهیز شده است.

این کارشناس در بخش سخت‌افزار شبکه داخلی شعب و شبکه دیتا که از طریق مخابرات انجام می‌شود را اقدامی دیگر در راستای توسعه این موسسه دانست و یادآور شد: پالایش اطلاعات شعب منطقه 7 که روزانه انجام می‌شود از اقدام‌های شبکه IT است.

وی امور مربوط به برنامه‌ریزی، وضعیت شعب از نظر جذب منابع، مصارف رعایت بودجه، کنترل و دیگر موارد را از ماموریت‌های فناوری اطلاعات در موسسه کوثر دانست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  8  =  1