رشد ۵۰۰ درصدی ضریب نفوذ بیمه حق تولید از سال ۸۴ تا۹۰

معاون اول رئیس جمهور از آمادگی دولت برای هر گونه حمایت از صنعت بیمه خبر داد و گفت: صنعت بیمه ایران، انحصار برخی بیمه‌ها را در حوزه‌های صنعت کشتیرانی و هواپیمایی شکست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمدرضا رحیمی در نوزدهمین همایش ملی و پنجمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه با اشاره به اینکه بیمه و فرهنگ آن در کشور با سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ها شکوفا شده است، افزود: بر اساس آمار، ضریب نفوذ بیمه حق تولید از سال 1384 تا سال 1390 حدود 500 درصد رشد داشته است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه 24 شرکت از 25 شرکت بیمه، غیردولتی هستند و انواع خدمات بیمه‌ای را در بازار فراهم کرده‌اند، گفت: باید زمینه برای حضور فعال‌تر شرکت‌های بیمه در سرمایه‌گذاریهای داخلی و خارجی، افزایش ارتباط با شرکتهای بیمه خارجی و بسترهای توسعه بیمه در کشور فراهم شود و همکاری‌های بیمه‌ای با کشورهای همسایه و جهان گسترش یابد.

وی بیان کرد: سهم بیمه در اکثر کشورهای اسلامی از یک درصد تولید ناخالص داخلی آنها فراتر نمی‌رود، در حالی که شرکت‌های بیمه در کشورهای اسلامی می‌توانند تجربه‌های متعارف در صنعت بیمه را از کشورهای دیگر بیاموزند.

رحیمی تصریح کرد: کارشناسان برآورد کرده‌اند در سال 2015 ارزش حق بیمه در کشورهای اسلامی به 7.14 میلیارد دلار می‌رسد.

وی افزود: رشد اقتصادی در کشورهای اسلامی و منطقه نشانه فراهم شدن زمینه برای حضور فعال‌تر شرکت‌های بیمه است.

رحیمی با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: به رغم برخی مشکلات، خوشبختانه این تحریم‌ها فرصت‌های جدیدی برای صنعت بیمه ایران فراهم کرد.

وی تأکید کرد: صنعت بیمه ایران، انحصار برخی بیمه‌ها را در حوزه‌های صنعت کشتیرانی و هواپیمایی شکست.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت‌های بیمه تلاش دشمنان را برای تهدید تجارت خارجی ایران خنثی کردند، افزود: بیمه در این بخش نه تنها هزینه‌ای بر دولت تحمیل نکرد بلکه موفق‌ترین گامها را در مقابله با تحریم‌ها برداشت.

وی با تأکید بر لزوم گسترش فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای در عرصه بیمه عمر و زندگی خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی و با کمک نهادهای آموزشی و رسانه‌ها میزان اهمیت بیمه‌های عمر را در جامعه بالا برد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  8