کاهش مصالح ساختمانی تا ۲۵ درصد

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به کاهش 20 تا 25 درصدی قیمت مصالح ساختمانی، گفت: صنعتی سازی مسکن را در داخل کشور بومی کردیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، ایرج رهبر در چهارمین همایش تخصصی و فناوری نوین صنعتی سازی ساختمان گفت: صنعتی سازی در کشور ما روبه پیشرفت است و در سالهای قبل درصد کمی به صنعتی سازی اختصاص داشت اما هم اکنون 40 درصد از ساخت و ساز کشور صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه صنعتی سازی در دو بخش انجام می گیرد، گفت: بخش سازه ای که به صورت 60 درصد صنعتی‌سازی انجام می گیرد و هم اکنون 40 درصد از صنعتی سازی به این روش است.

رهبر با بیان انیکه امیدواریم در سالهای آینده سهم 90 درصدی صنعتی سازی در این بخش را داشته باشیم، اظهار داشت: ساخت انفرادی را هم می خواهیم که صنعتی سازی شود که در این روش می توانیم قطعات تکی را در کارخانه ها مونتاژ کنیم ضمن اینکه در داخل ساختمان هم می توان صنعتی سازی را به کار برد.

وی تصریح کرد: در این روش از نظر هزینه ها، کاربرد مصالح و کیفیت ساخت رشد بالایی را در ساخت و ساز انفرادی خواهیم داشت.

وی بزرگ ترین چالش صنعتی سازی مسکن را سرمایه گذاری در بخش تجهیزات اجرایی کار دانست و گفت: باید منابع مالی برای ساخت کارخانه تامین شود و پس از آن می توان وارد صنعتی سازی شد.

وی درباره افزایش قیمت مسکن مهر اظهار داشت: مذاکرات زیادی در این خصوص انجام شده و ما در انتظار ثبات قیمت ها در این بخش بودیم و احتمالا تا هفته آینده از سوی وزیر نرخ های جدید اعلام می شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان در پاسخ به پرسش مهر با اشاره به قیمت مصالح ساختمانی، گفت: در حال حاضر قیمت مصالح ساختمانی 20 تا 25 درصد کاهش پیدا کرده که در قیمت نهایی مسکن مهر تاثیرگذار است.

در ادامه امیرمازیار شاکری دبیر اجرایی همایش گفت: در دوره چهارم همایش صنعتی سازی با یک جهش به بومی سازی صنعتی سازی در ساختمان رسیدیم و تکنولوژی هایی که در همایش های پیش در حد یک تئوری بودند امسال تولید شدند.

وی با اشاره به مشکلات زیادی که برای صنعتی سازی به وجود آمده بود، گفت: امسال نمایشگاه از لحاظ کیفیت در سطح بالاتری قرار دارد و سعی داریم که امسال بر بهره وری بیشتر تاکید داشته باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  45