مزیت های ۹ گانه چک الکترونیک/آمار استفاده از ابزارهای مختلف پرداخت/چک الکترونیک؛ امن و سریع

چک‌های الکترونیک ریسک فرآیند چک‌های معمولی را تا حد زیادی از بین برده و فرآیندهای پرداخت را تحت کنترل در می‌آورد./ مزیت دیگر این چک‌ها کاهش هزینه نقل و انتقال‌هاست/چک های کاغذی و الکترونیک دو مشکل مشترک دارند: کمبود موجودی حساب و کلاهبرداری (بی محل). برای هر دو نوع چک کاغذی و الکترونیک بسیاری از پذیرندگان ترجیح می‌دهند با انتخاب مناسب سرویس‌های تایید (از طریق مرکز)، ریسک آن را تا حدی کاهش دهند./چک کاغذی در محل خرید از طریق شبکه‌های تسویه ACH به چک الکترونیک تبدیل می‌شود و نیازی به صرف هزینه‌های سنگین برای تجهیز MICR به ابزار تصویربرداری نیست

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک استفاده از چک‌های کاغذی از مدت‌ها پیش رو به کاهش گذاشته است اما هنوز نقش محوری در پرداخت‌ها بازی می‌کند. در حال حاضر کمتر از یک چهارم پرداخت‌های غیرنقدی به وسیله چک انجام می‌شود، 75 درصد از پرداخت‌های غیرنقدی با استفاده از سه روش پرداخت غیرنقدی مرتبط با حساب‌های جاری انجام می‌شود که عبارتند از:  چک-  کارت نقدی -(Debit Card)  اتاق پایاپای ACH

در سال 2009 (نزدیکترین سالی که داده‌های مورد نیاز آن در دسترس می‌باشند) چک مهمترین ابزار پرداخت غیرنقدی بوده است و بیش از 85% از مصرف‌کنندگان در سال قبل از این نوع پرداخت استفاده کرده‌اند. همان یافته‌ها نشان دادند که 31% از مصرف‌کنندگان با استفاده از چک‌های کاغذی حداقل ماهی یکبار برای خرید از فروشگاه‌های خرده‌فروشی اقدام کرده‌اند.

چرا مشتریان هنوز از چک استفاده می‌کنند

– از روی عادت

–  ترجیح به پرداخت در زمان فعلی نسبت به آینده

– به دلیل ثبت و نگهداری، بهویژه برای تراکنش‌های با مبالغ بالا و پرداخت صورت‌حساب

– به دلیل عدم دسترسی به کارت‌های نقدی و اعتباری

با وجود اینکه این روش ریسک‌هایی را به‌همراه دارد، اما همچنان 22% از پرداخت‌های غیرنقدی از طریق چک انجام می‌شود و هنوز برخی افراد این روش را ترجیح می‌دهند.

height=241

خوشبختانه چک‌های الکترونیک ریسک فرآیند چک‌های معمولی را تا حد زیادی از بین می‌برد و فرآیندهای پرداخت را تا حد زیادی تحت کنترل در می‌آورد. این شیوه‌های پرداخت که به‌عنوان روش‌های الکترونیک پذیرش چک شناخته می‌شود، چک‌های کاغذی را به صورت اتوماتیک به یک روش پرداخت الکترونیک حضوری تبدیل می‌کند. علاوه بر سهولت نحوه پرداخت، مزیت دیگر این چک‌ها کاهش هزینه نقل و انتقال‌هاست.

height=225

– ارایه دامنه وسیعی از راهکارهای مختلف و منعطف برای تسویه

– تعداد بازگشت اداری کمتر برای آیتم‌های غیربانکی

– به‌کار گرفتن کارمندان مسلط به چند زبان با سابقه اجرایی ثبت شده

– ارایه خدمات پشتیبانی چند زبانه و 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل

– تعهد به پشتیبانی از راهکارهای پرداخت آینده

6- موتور مدیریت ریسک قدرتمند با توانایی مدل‌سازی ریسک که می‌تواند متناسب با تقاضای ویژه پذیرندگان تغییر داده شود. این امر شامل موارد زیر است:

– انتخاب سطوح خدمات مدیریت و ریسک

– سابقه مقابله با کلاهبرداری تحت اقدامات قانونی

– نظارت پیوسته الگوهای کلاهبرداری

– توانایی بخشبندی و مدیریت متغیرهایی که در جلوگیری از کلاهبرداری برای گروه‌های مختلف مشتریان، فروشگاه‌ها، محصولات و مناطق جغرافیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد

– فرآیند پیچیده تایید و ابزارهای جلوگیری از کلاهبرداری توسط متخصصان کارآزموده

– بانک‌های اطلاعاتی گسترده برای ارزیابی ریسک و سابقه نویسنده چک‌ها

– توانایی دسترسی سابقه حداقل 97% نویسندگان چک‌ها

– تکنیک‌های ذخیره و رمزنگاری اطلاعات و ID تراکنش‌ها

7- تعهد به پشتیبانی از راهکارهای پرداخت آینده

با ظهور تجارت‌های آنلاین و موبایلی، اولویت‌های خریداران، مشتریان و پرداخت آنها، چهره‌ی تجارت را تغییر داده است. یک ارایه‌دهنده سرویس بایستی روندهای آتی دنیای پرداخت الکترونیک را درک کرده و سرویس‌های خود را مطابق با نیازهای آتی مشتریان تغییر دهد.

نتیجه‌گیری

به‌طور کلی استفاده از چک الکترونیک حضوری (محل خرید) باعث افزایش رضایت مشتریان و افزایش سوددهی خواهد بود و صرفه‌جویی قابل توجهی برای خریداران به‌همراه خواهد داشت. این تحقیقات نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از مشتریان ترجیح می‌دهند که پرداخت خود را از طریق چک انجام دهند. مشتریانی که ترجیح می‌دهند ازحساب‌های DDA خود استفاده نمایند و مایل به استفاده از کارت‌های نقدی نیستند، سرعت بالا و راحتی استفاده از چک الکترونیک را تحسین می‌کنند. بسیاری از پذیرندگان نیز در صورت فراهم شدن امکانات مناسب نقد کردن چک الکترونیک به‌صورت آنی، از این ابزار استفاده خواهند کرد.

خریداران باید این نکته را مدنظر داشته باشند که استفاده از چک الکترونیک راه را برای پرداخت از طریق موبایل و سایر ابزارهای نسل آتی الکترونیک از طریق حساب‌های جاری و بدون استفاده از چک‌های کاغذی هموار خواهد کرد. خریدارانی که از این سرویس استفاده می‌کنند می‌توانند پیشتازان استفاده از تکنولوژی‌های نوظهور در این زمینه باشند.


لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  ⁄  7  =