مدیرعامل شرکت دخانیات تغییر کرد

بعد از واگذاری 55 درصد از سهام شرکت دخانیات ایران به صندوق بازنشستگی کارکنان صنایع فولاد و واگذاری این صندوق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز مدیرعامل شرکت دخانیات ایران تغییر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، براین اساس معصوم نجفیان جای کاظم معتمدی‌فر را در سمت مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گرفت.

در این رابطه یکی از اعضای هیات مدیره شرکت دخانیات نیز تغییر اعضای هیات مدیره این شرکت را تائید کرد.

نجفیان سابقه مدیرعاملی شرکت ایدم، تولیدکننده موتورهای دیزل ایران را در کارنامه خود دارد.

طی چند سال گذشته تشدید قاچاق سیگار به کشور و بی‌برنامه‌گی درباره مبارزه با قاچاق سیگار انتقادات زیادی را متوجه شرکت دخانیات ایران کرده است. براساس آمار گمرک در 9 ماهه سال جاری حدود 8068 تن سیگار به ارزش تقریبی 83 میلیون دلار وارد کشور شد. در این مدت واردات سیگار به کشور از نظر وزنی و ارزشی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب 94.5 و 23.6 درصد افزایش یافت.

رشد واردات سیگار به کشور طی سال جاری در حالی به ثبت رسیده است که هم‌اکنون بخش بزرگی از بازار سیگار کشور از طریق محصولات قاچاق تامین می‌شود. براساس برخی برآوردها سهم محصولات قاچاق در بازار سیگار کشور بین 40 تا 50 درصد است.

اگرچه شرکت دخانیات اوایل امسال وعده داده بود که سهم قاچاق را در بازار سیگار کشور از طریق افزایش تولید داخل و واردات رسمی کاهش خواهد داد ولی با این وجود این شرکت چند ماهی است که آمار تولید و واردات سیگار کشور را منتشر نکرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  −  91  =