هدف توکیو از اتخاذ سیاست‌های مالی جدید کنترل تقلیل قیمت‌هاست

وزیر مالی ژاپن گفت: هدف توکیو از اتخاذ سیاست‌های اخیر محرک مالی تضعیف ین نبوده‌ است، بلکه آن‌ها را تنها با هدف کنترل تقلیل قیمت‌ها برگزیده‌ است.

 به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تارو آسو، وزیر مالی ژاپن گفت: هدف توکیو تضعیف ین نبوده‌است بلکه سیاست‌های آن تنها با هدف کنترل تقلیل قیمت‌ها اتخاذ شده‌است. وی این سخنان را با هدف برطرف کردن نگرانی‌ها در مورد آغاز نبرد ارزی در آستانه اجلاس G20 در مسکو، بیان کرد.

درخواست شینزو آبی، نخست وزیر ژاپن، مبنی بر انجام اقدامات شدیدتر از سمت بانک مرکزی ژاپن که باعث پائین آمدن قیمت ین شده‌است، باعث افزایش نگرانی در اروپا شده است. اروپا از این نگران است که این درخواست و در پی آن اقدام بانک مرکزی باعث دامن زذن به آغاز نبرد ارزی شود، چراکه دیگر بانک‌ها نیز همین سیاست را اتخاذ خواهند کرد.

آسو گفت: ما سیاست‌های خود را با هدف مهار تقلیل قیمت‌ها اتخاذ کرده‌ایم. در نتیجه، بهای سرمایه افزایش پیدا کرده است و قیمت ین با کاهش مواجه شده است. وی افزود: تضعیف ین هدف اصلی نیست، بلکه هدف کنترل تقلیل قیمت‌ها است.

ممکن است ژاپن مجبور شود که از اقدامات اخیرش در جلسه گروه 20 (G20)، که در آن رهبران مالی کشورها روز‌های 15 و 16 فوریه دور هم جمع می‌شوند، برای یافتن ریشه انتقاد‌های معطوف به طرح محرک مالی‌اش که برای احیاء شانس‌های اقتصادی کشورش اجرا کرده‌است، دفاع کند.

ماه گذشته، بانک مرکزی ژاپن موافقت کرد تا نرخ تورم خود را به 2 درصد افزایش دهد. این بانک همچنین تعهد نامحدودی برای خرید دارایی ها از سال 2014 برگزید‌ه‌است. این اقدامات ژاپن با هدف بیرون کشیدن اقتصاد ژاپن از چهارمین بحران مالی کشورش از سال 2000، انجام گرفته‌است.

آسو همچنین افزود: ژاپن هنگامی‌که در نتیجه بحران مالی جهانی در 2008 قیمت ین افزایش یافت، بدون شکایت تحمل کرد.

ین روز جمعه به پائین‌ترین حد خود از ماه می 2010 رسید. هفته گذشته، قیمت دلار در مقابل ین 2 درصد افزایش یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  ⁄  19  =