دریافت ارز مبادلاتی موجب ارزانی نسبی گوشی تلفن همراه

رییس اتحادیه فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی تاکید کرد: اگرچه تاکنون ارز مبادله‌ای به دست همکاران ما نرسیده اما قطعا دریافت این ارز در زمان مناسب موجب کاهش قیمت تلفن‌های همراه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  افشار فروتن در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا این لحظه نشنیده‌ام که از میان همکارانمان فردی موفق به دریافت ارز مبادلاتی شده باشد.

وی ادامه داد: نکته مهمی که در زمینه‌ی موبایل باید به آن توجه داشت این‌که اگر قرار باشد این ارز با تاخیر به دست وارد‌کنندگان برسد، شرایط تغییر چندانی نخواهد داشت چرا که گوشی‌های تلفن همراه به سرعت و شاید بتوان گفت حتی به روز تغییر می‌کنند و به همین دلیل لازم است که وارد‌کنندگان بتوانند در زمانی کوتاه محصولات مورد نظر خود را وارد کنند.

فروتن گفت: با توجه به این‌ نکته، قطعا اختصاص ارز به تنهایی تغییر چشم‌گیری در بازار موبایل ایجاد نخواهد کرد مگر این‌که حتما به بحث زمان در آن توجه شود.

رییس اتحادیه فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی هم‌چنین عنوان کرد: اگر ارز مبادلاتی در دوره‌ای کوتاه به دست وارد‌کنندگان برسد، علاوه بر پایین‌آمدن نسبی قیمت باعث ارائه‌ی خدمات دیگری مانند خدمات پس از فروش و تعمیرات و ارائه‌ی قطعات استاندارد و سالم خواهد شد.

اما فروتن در ادامه در پاسخ به این سوال که در نهایت اختصاص ارز مبادله‌ای چه تاثیری در بازار تلفن همراه کشور خواهد داشت؟ توضیح داد: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی آن است که حجم واردات قاچاق بسیار بالاست و وارد‌کنندگان قانونی امکان رقابت برابر با این بخش را ندارند اما اگر در مدت زمانی مناسب این ارز به وارد‌کنندگان اختصاص پیدا کند، می‌توان امید داشت واردات رسمی و قانونی تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند و وارد‌کنندگان بتوانند به رقابت با بازار گوشی‌های قاچاق بپردازند.

رییس اتحادیه فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی در پاسخ به این سوال که در نهایت با اختصاص ارز مبادله‌ای قیمت تلفن‌های همراه تا چند درصد تغییر خواهد کرد؟ گفت: این موضوع بستگی به آن دارد که خریداران علاقه‌مند به چه نوع گوشی و چه مدلی باشند، اما به هر حال با اختصاص ارز مبادله‌ای و ارائه‌ی آن به وارد‌کنندگان قطعا شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

فروتن هم‌چنین یاد‌آور شد: طی دوران گذشته با وجود نوسانات نرخ ارز بازار موبایل به گونه‌ای بود که کمبودی در آن مشاهده نشد و در این میان در اکثر اوقات فروشندگان با وجود نوسانات ارزی مشکلی در فروش گوشی‌های خود نداشتند و اکثر مواقع گوشی‌های موبایل به خریداران ارائه می‌شد، اما با این وجود ممکن است در برخی روز‌ها که تعداد آن‌ها خیلی زیاد نبوده، به دلیل نوسانات ارزی فروشنده‌ای از فروش جنس خود خودداری کرده باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  4  =