درباره دریافت کارمزد هنوز تصمیم گیری نشده است

مدیرعامل شاپرک:

مدیرعامل شاپرک تاکید کرد: در حال حاضر خرید و پرداخت وجه با دستگاه‌های کارتخوان کارمزد نداشته و فروشندگان بابت دریافت وجه کالا یا خدمت ارائه شده از طریق پایانه‌های فروش کارتی، کارمزدی پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سامان قطبی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر کارمزدی از هیچ تراکنشی دریافت نمی‌شود، اظهار کرد: دریافت کارمزد بابت خدمات شرکت‌های psp فعلا در دستور کار نیست.

وی با بیان اینکه برای دریافت کارمزد از تراکنش ها از سال 92 تصمیم‌گیری نشده است، گفت: دریافت هزینه برای این موضوع در حال بررسی است، بر اساس رویه‌ای که پیش از این وجود داشت بابت خدماتی که شرکت‌های psp می‌دهند کارمزدی دریافت کنند که فعلا در دستور کار نیست چرا که نیاز به بررسی و همچنین تایید بانک مرکزی با رعایت حقوق صنوف دارد.

قطبی اظهار کرد: از نگاه موسساتی که سرویس می‌دهند باید مبلغ ناچیزی هزینه به عنوان کارمزد استفاده از خدمت از مصرف‌کننده آن دریافت شود، ولی اگر قرار باشد چنین کاری صورت گیرد، با نظر بانک مرکزی با نگاه به منافع پذیرفته‌شدگان و با نظر صنوف خواهد بود.

مدیرعامل شاپرک با تاکید بر اینکه یکی از دلایل اصلی تشکیل شرکت شاپرک نظارت بر عملکرد شرکت‌های عرضه کننده خدمات پرداخت (PSP) برای اطمینان از گردش صحیح و امن اطلاعات است، گفت: اطلاعات بانکی، حوزه خصوصی افراد است که صرفا بانک صاحب حساب و فرد امکان دسترسی به آن را دارند که با تشکیل این شرکت توسط شبکه بانکی بر انجام صحیح فنی گردش کار نظارت می شود.

قطبی پیش از این نیز گفته بود: امکان ارائه اطلاعات از این شبکه به سایر نهادها وجود ندارد، حتی شرکت شاپرک هم با توجه به استاندارد تبادل اطلاعات در شبکه‌های بانکی امکان دسترسی به این داده ها را ندارد به عبارت دیگرمحرمانه بودن اطلاعات جزو اصول اساسی شاپرک است.

وی گفته بود: بر همین اساس رویه های حقوقی و فنی را برای شرکت‌های PSP اجباری کردیم که بر روی داده‌های خصوصی مردم نتوانند اشراف داشته باشند چون اعتماد، حرف اول و آخر در سیستم بانکی را می‌زند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  2