عربستان از نامزدی برای دبیرکلی اوپک انصراف داد

نماینده عربستان از رقابت برای کرسی دبیرکلی اوپک انصراف داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا یک مقام آگاه از کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: مجید المنیف نامزد عربستان برای سمت دبیرکلی سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) پس از ارتقای مقام در شورای اقتصادی عربستان از نامزدی انصراف داد.

 

مجید المنیف که سابقا نماینده عربستان در سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) و همچنین مشاور اقتصادی ارشد علی النعیمی وزیر نفت عربستان بود، برای کرسی دبیرکلی اوپک در برابر کاندیداهایی از ایران و عراق رقابت می‌کرد.

 

یک مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت:‌ المنیف امروز(سه‌شنبه) از این رقابت کنار کشیده است.

 

این مقام آگاه به این مساله که آیا عربستان نامزد دیگری را برای این سمت معرفی خواهد کرد، اشاره نکرد.

 

دو مقام وزارت نفت و منابع طبیعی عربستان از اظهارنظر در این خصوص خودداری کردند.

 

عبدالله پادشاه عربستان امروز مجید المنیف را به عنوان دبیرکل شورای عالی اقتصادی عربستان که ریاست آن را پادشاه بر عهده دارد و روی سیاستهای اقتصادی این کشور و هماهنگی نهادهای دولتی عربستان نظارت دارد، منصوب کرد. اعضای این شورا شامل وزرای داریی،‌ نفت و امور خارجه هستند. المنیف از سال 1999 عضو هیات مشاوران این شورا بوده است.

 

اعضای اوپک در نشست خود در 12 دسامبر در وین نتوانستند در مورد انتخاب دبیرکل جدید برای این سازمان به توافق برسند و در عوض عبدالله البدری دبیرکل کنونی سازمان را برای یک سال دیگر در این سمت ابقا کردند.

 

دبیر کل اوپک در زمینه هماهنگ کردن نشست‌های اضطراری این سازمان در مواقع ضروری فعالیت می‌کند. عربستان مجید المنیف و ایران غلامحسین نوذری وزیر نفت سابق خود و همچنین عراق سمیر قضبان وزیر نفت سابق خود را برای این سمت معرفی کرده بودند.

 

اعضای اوپک شامل الجزایر، آنگولا، اکوادور، ایران، عراق، کویت، عربستان، لیبی، نیجریه، قطر، امارات و ونزوئلا هستند. نشست بعدی این گروه 31 مه برگزار می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  56  =  65