ارائه گزارش اشتغال و تسهیلات بانکی در جلسه فردای شورای اشتغال

معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه از ارائه گزارش ایجاد اشتغال استان‌ها و تسهیلات دهی بانک‌ها در جلسه فردای شورای عالی اشتغال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی‌اکبر لبافی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه فردا یکشنبه جلسه شورای عالی اشتغال با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، اظهار داشت: دستور کار این جلسه، ارائه گزارش سیمای بازار کار در همه بخش‌ها اعم از بنگاه‌های اقتصادی، اشتغال، بیکاری، به کار گمارده شدگان، مشاغل خرد و خانگی است.

وی ادامه داد: در این راستا گزارش میزان جویندگان کار، اشتغال ایجاد شده و اتفاقات بخش‌های مختلف به صورت مفصل ارائه خواهند شد.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گزارش مبسوطی از چگونگی فرایند تسهیلات پرداختی به بخش اشتغال و میزان اثرگذاری سیستم بانکی در تزریق منابع بنگاه‌های اقتصادی ارائه خواهند کرد، تصریح کرد: همچنین در این جلسه، برخی اختیارات به کارگروه‌های اشتغال استان‌ها تفویض خواهد شد.

وی افزود: بحث صدور مجوز برای 30 درصد از تسهیلات منابع تا سقف 2 میلیارد تومان که در اختیار شورای عالی اشتغال قرار دارد با توجه به آمادگی بیشتر سیستم بانکی در این بخش، با تصویب شورا این اختیار به استان‌ها تفویض خواهد شد.

به گفته وی، در بخش مشاغل خانگی حدود 300 رشته شغلی وجود دارد که انتخاب و بررسی آنها در اختیار کارگروه مشاغل خانگی بوده و از آنجایی که نمی‌توان در این بخش برای همه کشور بسته سیاستی واحد ارائه کرد، در صورت تصویب شورای عالی اشتغال به کارگروه‌های استانی تفویض خواهد شد.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از دیگر دستور کار جلسه شورا را ارائه گزارش اشتغال بخش‌های مختلف و بررسی میزان تحقق تعهدات استان‌ها دانست و عنوان کرد: گزارش پرداخت تسهیلات سیستم بانکی نیز در کنار گزارش معافیت مالیاتی سهم بیمه کارفرمایان در ایجاد فرصت شغلی و به کارگماری نیروی جدید مطرح خواهد شد.

لبافی تأکید کرد: یکی از شاخص‌های اصلی در حوزه اشتغال، وضعیت کاریابی‌ها و تقاضای نیروی کار برای ایجاد فرصت شغلی است که در این جلسه بحث و بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به سامانه رصد ایجاد اشتغال در کشور، بیان داشت: این سامانه براساس تعهدات استان‌ها ایجاد شده و آمار اشتغال آنها در این سامانه وجود دارد و تا زمانی که اعتبارسنجی و یا راستی‌آزمایی در خصوص اشتغال ایجاد شده صورت نگیرد، نمی‌توان به صورت قطعی آماری از اشتغال ارائه کرد و در حال حاضر توسط کاریابی‌های غیردولتی 196 هزار فرصت شغلی در 10 ماه سال اول جاری ایجاد شده است.

لبافی تصریح کرد: اخیراً اعتبارسنجی به تمام استان‌ها ابلاغ شده و در همین راستا نمونه‌گیری از میزان اشتغال ایجادی شروع شده که پس از وصول گزارش، آمارها جمع‌بندی خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  24