خدمت توییتر راهگشای خرید در فضای مجازی

بانک آمریکن اکسپرس در آخرین اقدامات خود برای حمایت و گسترش از خدمات پرداخت از طریق توییتر، کانسپتی را ارائه می‌کند که جامعه امروز نیاز مبرمی به امکان تجارت در فضای اجتماعی مجازی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از شاپرک تا زمانی که شرکت کارت اعتباری نیویورک اعلام کرد صاحبان کارت می‌توانند در فضاهای اجتماعی مجازی خرید کنند؛ همیشه این تردید وجود داشت که آیا تبادلات مالی انجام‌شده در توییتر به واقعیت خواهد پیوست یا خیر؟

راکش آگراوال یکی مشاوران در زمینه بازاریابی خدمات پرداخت با موبایل می‌گوید: اکنون آمکس (Amex) آن را قانونی اعلام کرده است؛ این شرکت یک بازیگر بزرگ این حوزه است که ده‌ها میلیون نفر از کارت‌های آن استفاده می‌کنند به همین دلیل به بازاریابی یا هزینه کردن در این زمینه تمایل دارند.

او در ادامه اضافه می‌کند صرف هزینه در رسانه‌های مجازی همیشه برای تمام خریدها کاربرد ندارد. فرد نمی‌تواند با فرستادن پیامکی در توییتر یک خودرو بخرد اما بدون شک نقطه‌ضعفی در این حوزه وجود دارد.

اگر شما به یک تبلیغ مستند تلویزیونی فکر می‌کنید یا حتی از شبکه خرید خانگی را برای گستره فعالیت‌هایتان استفاده کنید، با فراهم کردن امکان توییت کردن علامت هاش تگ به جای تماس با شماره تلفنی، فرایند خرید بسیار آسان‌تر انجام می‌شود.

در این نقطه حساسیت زیادی درباره استفاده از اطلاعات و حساب بانکی وجود دارد؛ استفاده از توییتر یا خدمات این‌چنینی حساسیت‌ها را از بین می‌برد.
اکنون مشتریان آمکس که کارت‌های پلاستیک خود را با توییتر همگام کرده‌اند؛ می‌توانند از کارت‌های هدیه این شرکت استفاده کنند؛ علاوه بر آن نیز از محصولات آمازون، سونی، اوربن زن و مایکروسافت بهره ببرند که برای این کار فقط لازم است هاش تگ مخصوصی مانند #BuyAmexGiftCard25 توییت کنند. به همین منظور شرکت برای ایجاد انگیزه خدمات پرداخت را با تخفیف ارائه می‌کنند.

به گفته سخنگوی آمکس هیچ‌گونه قراردادی مبنی بر تقسیم سود بین این شرکت و توییتر امضا نشده است.

بردلی مینور یکی از نائب روسای قسمت استراتژی ارتباطات دیجیتال در آمکس به وب سایت آمریکن بنکر می‌گوید: این تلاشی همگانی تمام اعضای شرکت در بخش‌های مختلف ساخت و ارائه فناوری بود که با شرکای تجاری همکاری کرده و بخش ارتباطات را مدیریت کردند.

او در ادامه گفت: حداقل در بدو امر پرداخت‌های جدید توییتر در کارت‌های از پیش‌پرداخت شده آمکس یا کیف پول الکترونیکی آن کاربرد ندارد این بدان معناست که مشتریان خدمت Bluebird آمکس توانایی پرداخت با توییتر را ندارند.

در حقیقت آمکس نخستین شرکتی نیست که در رسانه‌های جمعی راهی برای ارسال پول نقد برای مشتریانش فراهم می‌کند؛ Dwolla و Chirpify حداقل یک سال است که خدمت ارسال پول در توییتر را ارائه کرده‌اند. از سوی دیگر موسسه Vantage Credit Union نیز از بنیان‌های جمعی برای تبادل پول نقد استفاده کرده است.

در حقیقت کریس تسو مدیر Chirpify معتقد است تصمیم آمریکن اکسپرس برای انتقال پول با پیام 140 کاراکتری سبب می‌شود این خدمت گسترده‌تر شود.

او می‌گوید: شرکت غول‌آسایی مانند آمکس برای ما بازاریابی می‌کند؛ این فوق‌العاده است! در واقع آن‌ها به بازار تجارت در رسانه‌های جمعی مشروعیت می‌دهند!

Chirpify برخلاف آمکس می‌تواند پول را از کارت‌های مختلف منتقل کند و حتی با استفاده از توییتر به حساب پی‌پال مشتری پول واریز کند.

تسو در ادامه می‌گوید: ما از این روند خشنودیم! در حقیقت ما یک سیستم تجارت واقعی ساخته‌ایم که ویژگی‌های واقعی برای برندهای مختلف را فراهم می‌کند. خدماتی که ما ارائه می‌کنیم بسیار قوی‌تر از آن چیزی است که آمکس انجام می‌دهد. بدون در نظر گرفتن انتقاداتی که به شرکت می‌شود؛ باید توجه داشت طی سال‌های گذشته آمکس خدمات بیشتری را در رسانه‌های جمعی فراهم کرده است. (فیس‌بوک، توییتر و فوراسکویر)
به عنوان مثال در 2011 این شرکت برنامه Go Social را ارائه کرد که به کسب و کارها کمک می‌کند خدمات و پیشنهادهایی را در رسانه‌های جمعی و موبایل ارائه کنند و درباره این خدمات گزارش کاملی هم دریافت کنند. سال گذشته این شرکت برای خرید در توییر به صاحب کارت‌های آمکس تخفیف‌هایی را ارائه کرد. بعداً این خریدها به صورت آفلاین انجام شد.

شکی نیست که این شرکت به دنبال افزایش تعداد مشتریان است و در حال حاضر مشغول نوآوری در حوزه داده‌های تبادلات مالی است (این داده‌ها به طور مرتب جمع‌آوری می‌شوند).

در بهار 2012 دان شولمن رییس یکی از بخش‌های آمکس به آمریکن بنکر توضیحاتی داد. او گفت بخش Serve (کیف پول دیجیتال آمکس) بر اساس همین ایده ساخته و پرداخته شده است.

در آن زمان او اضافه کرد صاحبان آگهی به ازای هر کلیک به گوگل 80 تا 85 سنت کارمزد می‌دهند. اگر گوگل می‌توانست به صاحبان کسب‌وکار بقبولاند هر کلیک ماوس به خرید منتهی می‌شود؛ به ازای هر کلیک 8 دلار دریافت می‌کرد. مشکل گوگل آن است که 70 درصد کلیک‌ها به خرید آفلاین منتهی می‌شود که گوگل نمی‌تواند آن‌ها را ردیابی کند.

اکنون بیش از هر زمان دیگری واضح است که آمکس قصد دارد این شکاف را درباره شرکت خودش و بازرگانان شریکش ببندد. گیل لوریا تحلیلگر موسسه ودبوش می‌گوید: تصور می‌کنم آمریکن اکسپرس برای این که از هیچ فناوری فروگذاری نکند؛ سرمایه‌گذاری عظیمی انجام داده است. آن‌ها سعی دارند از همه پیشروتر باشند.

بر اساس تحقیقی که خود توییتر انجام داده؛ چون آمکس اعلام کرده است فقط به صاحبان کارت‌هایش اجازه می‌دهد از توییتر برای خرید کارت‌های هدیه‌اش استفاده کنند؛ تنها عده معدودی این خدمت را خریده‌اند.

جاکوب یگر، یکی از تحلیل گران ارشد سلنت (موسسه تحقیقات بازاری در بوستون) دراین‌باره می‌گوید: آیا از تبلیغات درباره هر خریدی که در توییتر می‌شود، خوشم می‌آید؟ نه این‌طور نیست و دلیلم تنها موارد امنیتی نیست.

به عقیده یگر فرایند این عملیات کمی خسته کننده است و صاحبان کارت باید با برند چند بار توییت کنند تا یک خرید کامل شود.

سؤال اصلی اینجاست: آیا این عملیات نوعی حس وفاداری ایجاد می‌کند یا فقط مراجعه و خریدی یک باره است؟

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  4